Sada čitate
Ivana Srdić: Za dobar afterwork važno je da nemate signal na telefonu

Ivana Srdić: Za dobar afterwork važno je da nemate signal na telefonu

Po struci diplomirani politikolog, a po pozivu maestro strukturnog digitalnog marketinga. Ivana Srdić je osnivačica i izvršna direktorka Pineapples Agency, beogradske marketinške agencije specijalizovane za kompletnu digitalnu strategiju – od SEO optimizacije i društvenih mreža do strateškog brendiranja i produkcije sadržaja. Od osnivanja agencije 2016. godine, Ivana je stvorila tim od preko 20 stručnjaka koji pokrivaju različite aspekte digitalnog marketinga uključujući produkciju sadržaja, društvene mreže i konsultacije. Pre nego što je započela sopstveni biznis, radila je kao menadžerka za digitalni marketing u nekoliko beogradskih agencija, dok je iskustvo rada u Bulgariju, oblikovalo njen pristup prema luksuznom digitalnom marketingu.

Ivana Srdić se oslanja na analitičke i intuitivne sposobnosti, posebno ističući važnost razumevanja publike kroz kreativnost i organizaciju. Uloga supruge i majke dodatno joj je pomogla u sticanju veština balansiranja obaveza, što, kako sama kaže, doprinosi efikasnosti u vođenju agencije i postavljanju visokih standarda u pružanju usluga.

Koje knjige ili filmovi vas inspirišu i rado im se vraćate?

Definitivno “Gospoda Glembajevi” Miroslava Krleže – jer ko još može tako britko i hrabro da secira ljudsku prirodu kao Krleža! Njegovi likovi su kao ogledalo društva, a i svaki put kad pročitam, osećam kao da otkrivam nove slojeve u sebi i u svetu oko sebe. Od filozofije, neprevaziđeni Platon i “Država” – jer to je pravo mesto gde se ideali i realnost neprestano sukobljavaju, a ja sam, izgleda, zaljubljenik u taj sukob.

A što se filma tiče, “La Grande Bellezza” mi je apsolutno fascinantan. Mogu da ga gledam i po 48. put i svaki put otkrijem nešto novo o sebi i životu. Sorrentino je čarobnjak – kroz njegove kadrove vidim ne samo lepotu Rima, već i onu čudnu, melanholičnu lepotu života, koja se pojavljuje kad najmanje očekujemo.

Kada ste prvi put prepoznali svoju strast ka ovom poslu i kako ste tu strast pretvorili u uspeh?

To je bio trenutak kad sam shvatila da dobrom komunikacijom mogu da izbegnem obaveze kao dete, tačnije da spinujem u svoju korist. Kasnije, shvatila sam da komunikacija može pomeriti mnogo toga, ne samo lična korist i da uz pravu poruku mogu da inspirišem ljude da se povežu s brendovima na dubljem nivou. Od tada je krenula moja potraga za savršenom marketinškom kampanjom – ili bar onom koja može da fascinira ljude koliko i mene. Dok uporno tragam za kampanjom koja će me oduševiti koliko i svež burek u 8 ujutru, entuzijazam mi nikad ne manjka (ipak sam ja jedan Ovan-Lav). Svaka kampanja je nova šansa da unesem autentičnost i inovativnost, da nešto prepoznatljivo ostavim iza sebe. Jer jednom kad te zgrabi prava strast, povratka nema. Do tada, spinujem sa osmehom i smišljam marketing strategije sveže kao jutarnja kafa!

Koje životne vrednosti su vam najvažnije i kako ih primenjujete, kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu?

Autentičnost i integritet. Možda zvuči ozbiljno, ali u današnjem svetu filtriranih selfija i isceniranih kampanja, držati se autentičnosti postaje mala revolucija. Moj moto je: budi iskren ili… bolje ćuti. Kada hoću da zvučim blaže kažem: “Reci istinu brže” (zaista, ne treba nam niko da nam uzalud troši vreme). Na poslu to znači negovanje istinske povezanosti sa klijentima, a privatno – priznavanje da ponekad ni meni dan nije dovoljno dug. Ili da mi se jednostavno danas ne radi. 

Koje knjige, podcasti ili drugi resursi su vam najviše pomogli u razvoju biznisa?

Ah, zavisi! Kad osećam da sam možda preterala sa strašću prema poslu, osvežim se uz malo drugačiji sadržaj. Prvo se „resetujem“ uz “Huberman Lab” podcast, jer Andrew Huberman ima taj smirujući, naučni pristup koji me prizemljuje. Zatim, obavezno uključim “Diary of a CEO” – uvek pronađem sjajne uvide o biznisu i životu. A na kraju, za dozu smeha i opuštanja, tu je “Njuz.net” podcast, ali samo kad je Jelisaveta prisutna – njen humor i način razmišljanja uvek mi poprave dan.

 Jeste li zadovoljni svojim životom i “kartama” koje su vam podeljene?

Ako su ovo karte, rekla bih da sam dobila kombinaciju kralja i džokera – idealno za one situacije kad misliš da vladaš situacijom, a onda iskoči neki džoker u obliku nepredviđene situacije. Ali stvarno, zadovoljna sam, jer svaka karta mi je donela neku novu lekciju. 

S druge strane, tarot karte bi mogle biti malo bolje podeljene.

Šta je za vas sreća, jeste li srećna žena?

Sreća je kada uspem da završim dan i mirno se vratim kući, bez da me usput zaskoči pet neplaniranih mejlova. Prava sreća? To je kad shvatim da je u frižideru ostao poslednji tiramisu i da ga niko nije pronašao pre mene! 

Sreća je kada uspem da završen dan i s posla se vratim kući bez dodatnih obaveza. Šalu na stranu, srećna sam kada ostvarujem svoje ciljeve, bilo da je to kroz posao, putovanja ili jednostavno uživanje sa porodicom. Za mene je sreća i ono što stvaram, ne samo što mi je dato.

Pošto nam se rubrika zove “afterwork,” šta radite kad ne radite i kako se opuštate?

Kad ne radim, bavim se izučavanjem misterije: gde nestaju sve moje čarape iz veš-mašine i zašto su moje biljke srećnije kada zaboravim da ih zalijem nego kad ih negujem svakog dana.

Volim da odvojim vreme za porodične aktivnosti koje nas zbližavaju – crtanje i pravljenje grafika sa decom ili odlazak na bazen. A opuštanje? U prirodi, bez notifikacija i sa što manje Wi-Fi signala, ako je moguće! Idealno je ako uz to pronađem bazen sa toplotnom pumpom, kao vaš klub na Avali – to je moj pravi mali raj. Kad nađem to savršeno mesto gde mogu da se isključim i osvežim, osećam da mogu sutradan da se vratim poslu sa još većim entuzijazmom, što i moji klijenti znaju i nikad mene zovu vikendom.

Da se razumemo i zaključimo: za dobar afterwork važno je da nemate signal na telefonu

Početak