Deinfluenseri pozivaju potrošače da ne kupuju određene proizvode, često uz obrazloženje da su nepotrebni, precenjeni ili jednostavno neefikasni. Ovaj termin treba da predstavlja suprotnost dobro poznatoj kulturi influensinga. Pitali smo se, da li je deinfluensing samo njegova nova verzija?
Prvi takozvani deinfluenseri pojavili su se 2021. godine na TikToku, gde su krenuli da menjaju mišljenja mnogih korisnika. Bila je to sveža ideja u kojoj se propagira racionalno trošenje novca i minimalizovanje šopinga. Na prvu se činilo da deinfluenseri prikazuju novu perspektivu kada je kupovina proizvoda u pitanju, ali sve više deluje kao da njihova propaganda gubi na značaju.
Brendovi i kompanije koriste influensere kako bi plasirali svoje proizvode, usluge i iskustva. Cilj je da influenseri utiču na svoje pratioce da donesu odluku o kupovini određenih proizvoda. Društvene mreže su postale ključni alat za marketing proizvoda i usluga, posebno među mlađim potrošačima. Istraživanje je pokazalo da je 87% ispitanika zapratilo brend, posetilo njegov sajt ili obavilo kupovinu nakon što su videli proizvod reklamiran na Instagramu ili TikToku. Znajući ovo, uviđamo da deinfluensing nije održiva profesija kao što je to slučaj kod influensinga.
Deinfluensing danas
Nismo zapravo ni bili ubeđeni u ideju da će deinfluensing zavladati TikTokom i ubediti ljude da manje kupuju. Očekivano je bilo da ova ideja s vremenom izbledi i da se korisnici vrate starim dobrim preporukama influensera. Nakon par godina postojanja deinfluensinga, može se reći da je on potreban zbog ravnoteže na platformama koje podstiču prekomernu potrošnju. Iako deinfluensing teoretski predstavlja zdrav i uravnotežen pristup potrošnji, stvarnost je drugačija. Zanimljivost je da su deinfluenseri, osim što savetuju da se određeni proizvodi ne kupuju, počeli da predlažu idealne zamene za njih. Sve se ponovo vrti oko uticaja na prodaju određenih proizvoda. To je činjenica koja se verovatno nikada neće promeniti. Svesni smo da nova kozmetika ili odeća donose određeni nivo zadovoljstva, pa će influenseri uvek izlaziti kao pobednici u ovoj borbi.