Sada čitate
Kada spotovi postanu filmovi: ovo su 3 nova ostvarenja koja ne smete propustiti

Kada spotovi postanu filmovi: ovo su 3 nova ostvarenja koja ne smete propustiti

Spotovi svetskih muzičkih zvezda postaju uticajni gotovo poput kultnih filmskih ostvarenja, a o toj temi neretko govori jedan od najboljih kreativnih direktora na sceni. Jacobi Mehringer je ime koje treba da upamtite, ali je isključivo zbog njegove vokacije već zbog platforme Eyecandy koju je lansirao pre svega nekoliko godina i koja je prekinula niz gatekeeping ideologije. Upravo na toj platformi nalaze ze razložene reference i tehničke stavke praktično svih video formata, međutim naglasak je upravo na spotovima. Vodeći se sličnim načelima, odlučili smo da istražimo koji su to spotovi uzdrmali industriju – i zbog čega.

Asap Rocky / Tailor Swif

Spot za pesmu “Tailor Swif” Asapa Rockyja prepun je nadrealističkih vizuala koji prate njegovu eksperimentalnu estetiku. U spotu se pojavljuju bizarni likovi, poput starice sa perikom od cigareta, visokog strelca i mnogih drugih neobičnih figura. Radnja se odvija u haotičnim i neočekivanim scenama, uključujući psa koji vozi automobil i prikaze Bigfuta. Video je sniman u Kijevu i predstavlja kombinaciju visoko-konceptualne umetnosti i ulične kulture. Spot i ceo album “Don’t Be Dumb” nose mračnu i eksperimentalnu notu, opisujući se kao mešavina nemačkog ekspresionizma i “getto futurizma”. Pesma, uprkos naslovu, nema veze sa Taylor Swift, već se poigrava rečima. Prvobitno je procurela na internetu, što je razljutilo Rockyja. Te je nešto kasnije odlučio da je zvanično objavi zajedno sa videom.

Sabrina Carpenter / Taste

Spot za pesmu “Taste” Sabrine Carpenter briljantno kombinuje horor, mračnu komediju i reference iz redova pop kulture. Objavljen u avgustu 2024. godine, video prikazuje Jennu Ortegu u priči u kojoj se njih dve upuštaju u krvavo, ali duhovito rivalstvo oko istog dečka. Inspirisan kultnim filmovima kao što su “Death Becomes Her”, “Kill Bill” i “Child’s Play”, spot prikazuje grafičko nasilje poput kakve karikature kroz prenaglašeni, nadrealni pristup. Carpenter i Ortega se pojavljuju u vizuelno upečatljivim scenama, uključujući impalacije i rasparčavanja, sve vreme zadržavajući razigran ton. Ambijent vile, podsećajući na Death Becomes Her, doprinosi atmosferi gotike.

Uprkos nasilju, priča na kraju poprima laganiji ton, gde dve žene pronalaze “zajednički jezik”. Fuzija horora i humora čini ovaj spot izuzetnim vizuelnim doživljajem koji odaje počast klasičnom hororu uz modernu pop senzibilnost. Carpenter koristi filmske reference na kreativan način, a njena hemija sa Ortegom pretvara “Taste” u umetničku proslavu horora sa dozom humora. Ovaj video dočarava i filmsku nostalgiju i razigrani duh muzike Sabrine Carpenter koja je zaludela scenu.

Rosalia ft. Lisa / New Woman

Spot za pesmu “New Woman” Rosalíje i Lise iz grupd BLACKPINK predstavlja moćnu kombinaciju pop kulture i visoke mode. Video je snimljen u Los Anđelesu. A, režirao ga je poznati režiser Dave Meyers, poznat po radu na spotovima sa složenim vizualima i simbolikom. Spot naglašava estetiku ranih 2000-ih godina sa futurističkim elementima i odvažnim stilizovanim performansama. Vizuali obiluju scenama visoke mode, uključujući dizajne svetskih brendova kao što su Balenciaga i Mugler. Upravo to naglašava luksuzan i glamurozan ton spota. Za stil je bio zadužen Lorenzo Poscco, a koreografija je dinamična i inovativna. Savršeno uklopljena u futuristički set sa neonskim svetlima i digitalnim efektima. Pesma “New Woman” bavi se temama ženske moći i samopouzdanja, što dodatno ističe spoj mode i snažne lirike.vOvaj spot označava i nastavak saradnje između Rosalíe i Lise, koje su svojim sinergijama stvorile unikatno umetničko delo koje spaja različite kulture i muzičke stilove.

Početak