Svi znamo ili makar možemo da pretpostavimo (znati ipak zvuči pretenciozno) kako je Kim Kardashian dostigla današnji uspeh. Od samog početka svoje skromne karijere devojke već rođene u bogatstvu, asistenta Paris Hilton, sumnjivih privatnih videa, reality serije, beskraj skandala, braka sa najvećim reperom današnjice, xy neuspešnih kompanija… Lista je zaista predugačka za jedan članak. Svako iole osvešćen i upućen u pop kulturu i manipulaciju putem medija zna da većina skandala nisu tu slučajno. Loš publicitet je i dalje publicitet (eto ga mali savet kako da postanete viralni na TikToku).
Šta je to što je izdvojilo njenu kompaniju koja je počela kao brend donjeg veša i steznika i lansiralo na ovaj nivo uspeha?
Prva stvar koju moram da podelim je da sam veliki fan Skimsa. Ne Kim Kardashian, niti onoga što ona predstavlja (mada, kako se ne diviti ovom socijalnom fenomenu?). Kvalitet komada je izuzetan a dizajn je promišljen i sveden tako da može da se dopadne širokoj publici. U pitanju su centimetri ili nekad milimetri koji prave razliku. Kim Kardashian je našla rupu u tržištu – basics brend dobrog kvaliteta, klasičnih komada, koji je pre svega inkluzivan. Inkluzivitet je jedna od osnovnih stvari koja je probila brend: ne samo što Skims nudi veličine od XXS do 4XL, nego i paletu boja koje odgovaraju različitim tonovima kože.
Skims i medijske strategije
Analize kažu da Skims sarađuje sa mnogim influenserima na jednokratnoj osnovi. 57% njihovih saradnji su jednokratne, 27% su kratkoročne (do 6 meseci), a samo 16% su dugoročne. To je samo jedan od načina na koje brend koristi socijalne mreže kao kanal za marketing i komunikaciju sa svojim klijentima. I gde god se okrenete čućete taj naziv. Bilo na Instagramu, TikToku ili na Youtubeu. Influenseri snimaju hauls i isprobavaju njene najnovije komade. To ne treba da nas čudi jer Kim Kardashian je sama influenser i njoj je komunikacija putem socijalnih mreža sasvim poznato tle. Prirodno, ona je svoju kompaniju bazirala upravo na medijskim strategijama putem socijalnih mreža.
Kompanija se ne plaši seksi fotografija i privlačenja pažnje. U pitanju je firma koja živi od prodaje steznika i donjeg veša, stoga, zašto ne pokazati različita tela u njihovim modelima? Ako želite skromnost i čednost, na pogrešnom ste mestu.
Prave kolaboracije
Kim Jones, kreativni direktor modne kuće Fendi, došao je na ideju za kolaboraciju kada je primetio da njegove zaposlene, opsednuto čekaju naredni Skims drop. Ako posedujete kompaniju i želite da povećate prodaju, jedan od najstarijih trikova je saradnja sa drugim brendom. Skims nije dugo čekao da primeni ovu taktiku, lansiravši ograničenu kolekciju sa luksuznim brendom Fendi u novembru 2021. godine. Proizvodi brenda Skims pripadaju rangu srednjih cena, ali artikli iz kolekcije Fendi x Skims su počinjali od 950 dolara. Luksuzni brendovi ne sarađuju sa bilo kim jer se strogo trude da održe svoje nasleđe i reputaciju. Tako da, kada je objavljena vest da Fendi sarađuje sa novim brendom Skims, to je izazvalo veliki odjek.
Skims i poznati prijatelji
Kada ste sami poznati nije teško doći do drugih poznatih. Njena lista prijatelja često učestvuje u reklamnim kampanjama, uključujući Paris Hilton, Lanu Del Rey, Kate Moss, SZA, Cardi B, Sabrinu Carpenter i Ushera. Gde ćete bolje reklame?
Skims se takođe vodi limitiranim dropovima, što je beskrajno pametno. Lansiranje ograničenih količina stvara uzbuđenje i želju za brendom, jer popularni artikli brzo nestaju sa polica. Zato su žene u Fendi kancelariji bile prikovane za svoje telefone. Želele su da vide šta Skims lansira kako bi mogle da kupe dostupne artikle pre nego što se rasprodaju.
I zaista lista zašto je Kim Kardashian uspela sa svojim shapewear brendom nije gotova. Skims je slika i prilika kako je jedna poznata ličnost uspela da monetizuje svoje prisustvo i uticaj do tih granica da, bilo da je volite ili ne, ne možete da oporeknete njen uspeh. Jer ne možemo da kažemo da su proizvodi nekvalitetni, ili ružni. Ili da možda nisu inkluzivni. Tim ove kompanije pokrio je sva polja kako bi dostigli bombastičan uspeh bez mnogo kritike. Dovoljno fleksibilni da se prilagođavaju trižištu, a dovoljno rigidni da nema prostora za greške.