Sada čitate
Kako zvuči moda: ovo su plejliste luksuznih brendova koje slušamo na repeat

Kako zvuči moda: ovo su plejliste luksuznih brendova koje slušamo na repeat

Plejliste modnih brendova koje sliušamo na repeat

Savremeni tokovi modne industrije kao imperativ postavljaju izražavanje kroz imrezivno iskustvo koje naglašava važnost audio zapisa prilikom kreiranja sopstvenog narativa. U svojoj suštini, moda i muzika su umetničke forme koje govore apsolutno razumljivim jezikom – bez opterećenja dodatnog pojašnjavanja skrivenih motiva samih stvaraoca. Tako je recimo Paco Rabanne bio prvi dizajner koji je prepoznao moć mode i muzike kao jedinstvene kategorije. Sedamdesetih godina na njegovim revijama su se čule prve melodije, a nije krio ni da je clubbing kultura bila značajna tačka njegovog stvaralaštva. Bilo kako bilo, danas je gotovo nezamislivo da manekenke šetaju pistom bez prateće muzičke podloge. Brendovi sve ozbiljnihe shvataju svoju ulogu disc jockeya, a na striming platformama se sada nalaze i njihove plejliste. Kako zvuči moda? Vreme je da saznamo. Ovo su plejliste modnih brendova koje nalaze među našim favoritima na Spotifyju.

Plejliste modnih brendova kao nova opsesija

Balenciaga

Kreativni direktor modne kuće Balenciaga, Demna Gvasalia, oduvek je bio inspirisan rejv kulturom i to je zaista jasno vidljivo kroz svaku kolekciju. Umreženost njegove mode sa pratećim audio zapisom rezultiralo je projektima poput torbe-zvučnik ili pak interkativne odeće. Na pojedinim majicama i duksevkma sa kapuljačom nalaze se čipovi kojim se nakon skeniranja dolazi do sjedinjene diskografije pod nazivom “Archive”. Balenciaga Music predstavlja dvadesetogodišnju arhivu modne kuće sa čak dvanaest studijskih albuma koji obuhvataju raznovrsne žanrove poput elekstronske muzike, trip-hop kao i progresnivnog roka. Ipak, kada je reč o samim revijama za muziku je zadužen BFRND. Na repeat ovog puta slušamo plejlistu iz Šangaja gde je predstavljena Cruise 2025 kolekcija.

Gucci

Italijanska luksuzna etiketa takođe pridaje značaj muzičkoj podlozi pogotovo na pisti. Za miks je neretko zadužen britansku muzičar i DJ Mark Ronson koji nastoji da u potpunosti prenese emociju same kolekcije. Treća u nizu revija novog kreativnog direktora Sabata de Sarna poslednji je primer idealne fuzije mode i muzike. Na reviji sa Muške nedelje mode, koja je ujedno izazvala podeljena mišljenja fashion elite, u fokusu se našla i plejlista brenda koju vam ostavljamo u nastavku teksta.

The Row

Sestre Mary-Kate i Ashley Olsen načinile su nešto drugačiji potez. Naime, osnivačice brenda The Row potpadaju u kategorijh marketinških magova čije strategije kreiranja jedinstvenog brend identiteta glasno odzvanjaju scenom. Na poslednjom reviji su bili zabranjeni telefoni, a da li znate da The Row ima i svoje mesečne plejliste? Junska je uveliko tu.

Početak