Šta se dešava sa luxury online shoppingom? U poslednje vreme možete da čujete jednu te istu sudbinu mnogih e-commerce kompanija: južnokorejska kompanija Coupang je kupila Farfetch ove godine u februaru, MatchesFashion je otišao pod stečaj… Online shopping je postao nepredvidiv.
Postoje faktori u svetu modne e-trgovine – poput digitalne inovacije, rastuće globalizacije, održivosti i promena u navikama potrošnje – koji su uticali na modnu industriju. A bankrotom velikih online prodavaca, potrošači gube poverenje i odlaze direktno do brendova kako bi trošili svoj novac.
Velike promene
(Online) Shopping je danas kompleksniji nego ikad. Teže je shvatiti ljudske potrebe i udovoljiti svima.
Polovina Gen Z kupaca, koji provode više vremena online nego bilo koja druga starosna grupa, preferira kupovinu u prodavnicama. Generalno, polovina potrošača voli online pretragu a offline kupovinu, dok druga polovina potrošača radi obratno.
Isključiti fizička prodajna mesta nije pametno rešenje ni za jednu kompaniju. A potpuno oslanjanje na offline na duže staze isto nije rešenje.
Šta uzrokuje ova previranja? Jedan razlog je gubitak privlačnosti online kupovine nakon kovida. S jedne strane, porasla je želja među potrošačima za taktilnim i ličnim. Prepoznajući ljudsku interakciju kao ključnu, potrošači su se masovno okrenuli fizičkim radnjama nakon pandemije. Sa druge strane, brendovi postaju svesni da je offline shopping i odnos sa prodavcima nezamenjiv. U sferi luksuza, za kupce se organizuju događaji i imerzivna virtuelna iskustva kako bi poboljšali prodaju.
Važno je uzeti u obzir da se potrošači već osećaju preopterećeni ogromnim brojem opcija koje su im dostupne, a online multibrand prodavnice često pogoršavaju ovaj problem nudeći previše artikala. To kupcima biva overwhelming a onda odustaju od pretrage i okreću se samim brendovima.
Takođe veliki problem online multibrand prodavnica je što nude proizvode koji su sve sličniji, ako ne i identični. To stvara stalan izazov kupcima, jer kompanije pokušavaju da privuku pažnju, često gubeći na autentičnosti.
Na kraju, ali ne manje važno, došlo je do usporavanja u luksuznom sektoru nakon post-pandemijskog procvata. Ovo ukazuje na to da se potrošnja luksuznih dobara usporava, jer čak i bogati potrošači oklevaju da troše zbog brige kao što je inflacija.
Gde ide online shopping?
Svi trenutno spekulišu šta je budućnost online shoppinga. Ono što se postavlja kao činjenica je da je kupovina u mono radnjama često dosadna i monotona, dok multibrand prodajni objekti nude raznovrsnost i mogućnost mix and match.
Da bi online shopping i dalje funkcionisao, kompanije treba da promene strategije buyinga i poslovanja. Prvo, da se više oslanjaju na autentičnost i raznovrsnost; drugo, da ne nude preveliku selekciju i treće, da prihvate da je stagnacija prirodni deo svakog biznisa.