Sada čitate
Nadrealistički komadi luksuznih modnih brendova

Nadrealistički komadi luksuznih modnih brendova

Sa dolaskom Daniela Roseberryja u Schiaparelli, nadrealizam se vratio u visoku modu. Na poziciju kreativnog direktora došao je još 2019. godine a od tada smo počeli da viđamo povratak ekstravagantnih i začudnih komada u modi. Nasuprot quiet luxury stilu, nadrealizam je sve, samo ne quiet. Nadrealistički komadi nisu funkcionalni i komercijalni, niti se potrošači opredeljuju da ih konzumiraju u toj meri. Ali bez njih, bez te mašte i eskapizma koji nam omogućavaju, moda je dosadna i očekivana.

Prošli smo kroz razne modne ere proteklih deset godina, ali ono što je primetno je da se autentičnost povukla sa scene. Iako ne možemo od svakoga da očekujemo da je poseduje, makar oni koji su u žiži pažnje sve je manje imaju. Poznate ličnosti nose iste komade kao influenseri, modni brendovi rade na aktivacijama na socijalnim mrežama gde guraju dosadne i vrlo komercijalne komade. Svaki luxury brend liči na drugi.

Ali iz prikrajka, kreativni direktori određenih kompanija poseduju dovoljno slobode da se za trenutak poigraju i stvore nešto neočekivano. Autentičnost kao da se malim, dečijim koracima vraća na scenu. Pored inflacije i težnje potrošača da ulažu u ono što im se isplati na duže staze, određeni brendovi i dalje proizvode komade koji liče na umetnička dela.

J.W. ANDERSON clutch torbe

Eksapizam ili marketing taktika

Nadrealistički komadi su tu da načinite stil ličnim, da uživate u umetnosti i prihvatite svoju jedinstvenost. Duo Viktor&Rolf nikada nisu odustajali od svog narativa koji je od starta okrenut nadrealizmu. Njihov cilj je da donesu lepotu, maštu i beg od realnosti. Možda je pored modne kuće Schiaparelli, Loewe jednako odgovoran za povratak nadrealizma. Danas, više nego pre par godina, nesvakidašnjost postaje deo mainstream kulture. Još jedan od očiglednih razloga zbog kojeg sve više kompanija prigrljuje neobičnost je to što živimo u vremenu recesije pažnje. Sve je teže pridobiti i zadržati fokus potrošača, pa brendovi moraju da pribegavaju apsurdnim, upečatljivim estetikama kako bi zainteresovali publiku. Čak je i Zara, fast fashion brend, koji se neminovno bavi samo nosivom modom, skoro izbacila drop inspirisan umetnošću Rene Magrittea.

SCHIAPARELLI nakit

Pored deficita pažnje, još jedan važan faktor koji podstiče estetiku nadrealizma je razvitak AI, koje omogućava stvaranje nadrealnih slika. Ovo mogu da budu nadrealne fotografije, poput one gde Papa nosi Balenciagu, ali i stvarne brend kampanje, kao što je viđeno kod Jacquemusa, gde su džinovske torbe prolazile ulicama Pariza.

Ove tehnologije će nas primorati da preispitamo šta je stvarno. Sve veći broj ljudi stvara nadrealne formate, otvarajući mogućnost za još bizarnije kreacije. Moda će, deluje, koristiti ovaj koncept kao alat za bekstvo ove generacije.

COPERNI Mickey Mouse cipele
MSCHF viralne Astro čizme
LOEWE paradajz torba

LOEWE
COPERNI
Početak