Sada čitate
Da li moda treba da prestane da se opseda fudbalom?

Da li moda treba da prestane da se opseda fudbalom?

Moda i fudbal, fudbal i moda

Modna industrija postaje sve opsednutija fudbalskom estetikom (ako je to uopšte moguće), a posebno ikonografijom patika, nekonvencionalnog izgleda. Ova sinergija fudbala i mode, poznata kao “blokecore”, počela je kao subkultura inspirisana radničkom klasom, a proširila se na globalni fenomen koji kombinuje sportske dresove, patike i luksuzne modne komade. Dizajneri kao što su Demna Gvasalia i Gosha Rubchinskiy popularizovali su ovaj pravac koristeći fudbalske dresove o kojima smo uveliko govorili, kao i patike i sportske siluete u svojim kolekcijama.

Moda i fudbal: ima li kraja?
Moda i fudbal: ima li kraja?

Sneaker kultura postala je ključni element u ovoj estetici, sa brendovima poput adidasa i Nikea koji neprestano izbacuju nove modele inspirisane fudbalskim terenima. Čuveni adidas “Samba” modeli, kao i limitirane kolekcije Balenciaga patika, postali su statusni simboli među fanaticima fudbalskih ideologija unutar modne industrije.

Ove patike često kombinuju sportski dizajn sa luksuznim detaljima, a modeli poput adidas “Gazelle” i Nike “Phantom GX” postali su sinonimi za spoj funkcionalnosti i estetske inovacije. Ipak, nekonvencionalni modeli patika, poput Comme des Garcons verzije Nike modela – na štiklu, naravno, predstavljaju prelaz od sportske opreme ka jedinstvenim modnim iskazima.

Ova fuzija ne samo da reflektuje globalnu popularnost fudbala, već i moć mode da transformiše svakodnevne sportske elemente u iconic stilove koji brišu granice između ulične mode i prestiža. Međutim, postavlja se pitanje da li će ovoj opsesivnosti uskoro doći kraj s obzirom na to da niz kreacija koje su lansirane u poslednjem periodu u potpunosti negoduju prvobitnu ideologiju delanja.

Moda i fudbal: ima li kraja?
Moda i fudbal: ima li kraja?
Moda i fudbal: ima li kraja?

Početak