Sada čitate
Modni brendovi koje treba da znate ukoliko volite minimalizam devedesetih

Modni brendovi koje treba da znate ukoliko volite minimalizam devedesetih

Minimalizam devedesetih godina predstavljao je duboku promenu u modnoj industriji koja je reflektovala šire kulturološke tokove tog vremena. Ovaj pristup je bio reakcija na ekscese osamdesetih godina – period dominacije glamura, maksimalizma i ekstravagancije. Umesto toga, na čelu sa Calvinom Kleinom započeto je promovisanje estetike čistih linija, jednostavnih krojeva i neutralnih tonova, što je označilo povratak osnovama dizajniranja. U središtu ove filozofije bila je ideja da manje može biti više, ne samo u pogledu materijala već i u konceptu izražavanja individualnosti.

Calvin Klein kampanja s Kate Moss bila je srž te ideologije koja je sa svojim androginskim izgledom i prirodnom, nenametljivom lepotom, postala je simbol minimalizma, oličavajući jednostavnost i suptilnost brenda. Njeno telo, često prikazivano u crno-belim fotografijama koje su bile gotovo sirove u svojoj autentičnosti, srušilo je dotadašnje standarde glamuroznih modela i postavilo novi estetski kanon u kojem je prirodnost i „nesavršenost“ slavila istinsku ljudskost.

Minimalizam brenda Calvin Klein nije se ogledao samo u odeći već i u pristupu oglašavanju. Kampanje su bile lišene preterane produkcije i usmerene na emocije i senzualnost, često s naglaskom na seksipilnost i ranjivost. Uloga modela poput Kate Moss, kao i Marka Wahlberga, uticala je na redefinisanje seksualnosti i tela u kulturi. Dok je modna industrija pre toga glorifikovala hiper-seksualizovane i glamurozne prikaze, Calvin Klein je ponudio alternativu – naglasak na intimnosti, prirodnosti i jednostavnosti.

Ralph Lauren
Calvin Klein
Ralph Lauren

Dok je Calvin Klein oblikovao minimalističku modu devedesetih sa svojim čistim linijama i senzualnim kampanjama, Ralph Lauren je predstavlja komplementarnost estetskog pravca ovog doba – američki san kroz viziju mode.

Ideja Ralpha Laurena je slavila luksuz, prefinjenost i nasleđe američke kulture, posebno kroz kolekcije inspirisane preppy stilom, kaubojskim nasleđem i američkom aristokratijom. Modeli kao što su Tyson Beckford i Naomi Campbell predstavljali su eleganciju klasičnog američkog stilskog izraza, dok su Kleinovi modeli, poput Kate Moss, bili oličenje svojevrsnog grunge minimalizma. Tako su Calvin Klein i Ralph Lauren, svaki na svoj način, definisali ključne elemente američke devedesetih.

Ukoliko je upravo ovo vaša vizija idealnog vizuelnog identitea, te nastojite da pronađete autentične komade iz perioda devedesetih – platforme second hand odeće su pravo rešenje. Pored vintage Calvin Klein i Ralph Lauren komada, brendovi za kojima treba da tragate su svakako italijanska etiketa Sasch i njena odela na pruge, zatim Kallisté ukoliko vam je potrebna visokokvalitna obuća poput čizama do članaka, te Hirsch i Vogue ako želite da upotpunote kombinaciju luksuznim aksesoarima.

Cameron Diaz
Gwyneth Paltrow
Kate Moss

Početak