U svetu u kojem je moda često shvaćena kao prolazna i površna forma izražavanja, Michèle Lamy podseća nas da ona može biti mnogo više – filozofska, promišljena i radikalna. Njeno prisustvo u modnoj industriji poziva na promišljanje o samoj prirodi estetske kreacije i ljudske potrebe za autentičnošću. Ako je moda odraz društva, onda je Lamy poput ogledala koje deformiše, preuveličava i preispituje norme, ukazujući na to da estetika nije samo pitanje ukusa, već i pitanje opstanka.
Michèle Lamy možemo posmatrati kao modernu manifestaciju Ničeovog koncepta “umetnika-filozofa”, ličnosti koja ne samo da stvara, već i osporava same temelje onoga što društvo smatra vrednim. Njena sposobnost da kombinuje avangardni stil sa dubljim društvenim komentarom o tome šta znači biti autentičan umetnik danas čini je jedinstvenom figurom. Lamy je, pre svega, kreativna sila koja odbacuje površinske vrednosti i konvencije modne industrije, zagovarajući slobodu izražavanja u njenom najčišćem obliku.
Njen rad može se posmatrati i kroz prizmu poststrukturalizma, gde se moda ne shvata samo kao reprezentacija identiteta, već i kao polje performansa u kojem se stalno pregovaraju granice tela, uma i društvenih konstrukata. Lamy ne kreira samo odeću, ona stvara okvire za performativne akte, gde telo postaje tekst, a moda sredstvo komunikacije između umetnika i sveta. Kao dugogodišnja muza i partnerka dizajnera Ricka Owensa, Michèle Lamy je ključna snaga iza brenda koji pomera granice tradicionalne mode. Njena neobična ličnost, okrenutost ka eksperimentalnoj umetnosti i predanost individualnosti čine je centralnom figurom u modnom svetu koji često favorizuje konvencionalne norme.
Saradnja Michèle Lamy sa umetnicima poput Marine Abramović pokazuje otvorenost prema inovativnim i performativnim pristupima modi, kroz koje je uspela da modni svet transformiše u dublje kulturno iskustvo. Njena strast prema performansu dolazi do izražaja u mnogim njenim projektima, uključujući umetničke instalacije i događaje koji preispituju konzumerističko društvo.