Izgleda da su Isabel Marant wedge patike ponovo pronašle put do garderobera gotovo svake IT devojke. Kako se to desilo?
U poslednjih nekoliko godina, bili smo svedoci oživljavanja gotovo svakog modnog trenda ili stila koji možemo zamisliti, pa čak i onih za koje smo se zakleli da ih nikada više nećemo nositi. Da, da mislimo na farmerke niskog struka i skinny jeans. Ipak, dolazimo do jednog neizbežnog zaključka u životu, a naročito u modi: istorija se uvek ponavlja, sviđalo se to nama ili ne.
Povratak na velika vrata
Isabel Marant je lansirala Bekett wedge patike 2011. godine. Za kratko vreme, postale su planetarno poznate. Nema ko ih nije imao. Ove visoke patike karakteriše skrivena potpetica visine osam santimetara, predimenzionirani jezik i čičak trake. Wedge patike bile su najpoznatija obuća tog vremena. Poznate ličnosti, poput Beyoncé i Rihanne, nosile su ih u svojim muzičkim spotovima ili u svakodnevnom životu. Ipak, neki su tvrdili da su to samo još jedne ružne patike iz 2000-ih. E, upravo te „ružne patike” vraćaju se u velikom stilu.
Kome možemo zahvaliti za povratak Isabel Marant patika?
Iskreno, TikToku. Algoritam TikToka igra ključnu ulogu u ovom fenomenu. Kada neki korisnik postavi video sa svojim autfitom, sposobnost platforme da cilja masovnu i angažovanu publiku znači da u roku od nekoliko sati, prethodno zanemaren ili niche predmet može postati najnoviji IT trend. Korisnici, željni da ponove izgled, preplavljuju komentare pitanjima gde mogu kupiti taj predmet, što izaziva porast potražnje. U slučaju Isabel Marant Bekett patika, jedan jednostavan post sa ovom nekada ikoničnom obućom izazvao je njihovo oživljavanje, podsećajući modne zaljubljenike na njihov šarm i vraćajući im mesto u kulturnom zeitgeistu.
U vreme kada su Isabel Marant wedge patike bile na vrhuncu popularnosti, nosile su se uz pocepane uske farmerke i košulje. Upravo ove patike bile su statement obuća svoje decenije. Brzo širenje trendova poput Bekett patika preko TikToka pokazuje snagu ove platforme da transformiše nekada zaboravljene predmete u must-have komade, često podižući cene na preprodajnom tržištu i izazivajući ponovno interesovanje modnih kuća. Društvene mreže učinile su modu pristupačnijom, spontanijom i vođenom zajednicom, s TikTokom na čelu ovog pokreta.
Iako ove patike još uvek nisu vintage, s obzirom na to da imaju tek 13 godina, svakako bude snažan osećaj nostalgije. Vraćaju gritty Y2K i estetiku sredine 2000-ih, čineći ih pravim povratkom u grunge stil tog perioda.