Hrvatska modna scena, koja je dugo vremena bila usmerena prvenstveno na regionalno tržište, danas postaje sve relevantnija na globalnoj mapi zahvaljujući brendovima koji prevazilaze granice lokaliteta i svojim jedinstvenim pristupom postaju neizostavni član svetske modne industrije. Od brenda KLISAB koji već deset godina iznova definiše minimalističku eleganciju, do novijih etiketa poput Milli Point Two, koja je za svega nekoliko meseci postala deo savremene pop kulture, a njihove dizajne nosi čak i genijalni reper RZA. Kombinacija kreativnosti, ekološke svesti i modernog dizajna omogućila je ovim brendovima prolaz na globalno tržište.
Tribute Brand
Tribute Brand je inovativna etiketa zasnovana na digitalnoj modi osnovana 2020. godine, koja je brzo stekla pažnju svetske javnosti. Predvodi je Gala Marija Vrbanić, koja je postala prepoznata kao jedan od vodećih inovatora u regionalnoj modnoj industriji. Brend je poznat po svojim virtuelnim modnim kreacijama koje uključuju AR, VR i blockchain tehnologije, a posebno se istakao svojim “phygital” pristupom, koji kombinuje fizičke i digitalne elemente mode.
Tribute Brand je privukao investicije od $4,5 miliona, što im je omogućilo daljnji razvoj tehnologija i širenje na globalno tržište. Njihove kolekcije su se rasprodale, a brend je sklopio partnerstva s luksuznim brendovima poput Jean Paul Gaultiera i Caroline Herrere. Tribute Brand je takođe postao viralna senzacija na društvenim mrežama sa svojim prepoznatljivim digitalnim komadima, kao što je balonska haljina. Njihov rad je priznat i od strane prestižnih medija kao što su Vogue, Forbes, i WWD, dok je Gala Marija Vrbanić uvrštena na listu Vogue Businessa među top 100 modnih inovatora.
Milli Point Two
Milli Point Two je brend koji je za svega nekoliko meseci privukao značajnu pažnju javnosti svojom kombinacijom punk, cyberpunk i futurističkih vizuelnih elemenata. Brend su osnovali Anthea Bebek i Tomislav (Tomo) Trcak, a fokusira se na kreiranje uniseks komada koji istražuju različite siluete i proporcije. Kolekcija za proleće/leto 2024. godine, nazvana “Day One”, uključuje upotrebu inovativnih materijala poput japanskog denima i kože, kao i svilenih košulja i pantalona. Brend je takođe poznat po svojoj pažnji prema detaljima i korišćenju luksuznih tkanina u kombinaciji s praktičnom nosivošću. Njihova estetika je opisana kao spoj “crust punk-a”, “cyberpunk-a” i futurističkih ratnika samuraja, što ih čini veoma atraktivnim na nivou svetske modne scene.
Ono što izdvaja Milli Point Two jeste i njihova bliska povezanost s porodicom i zajednicom, gde su mnogi članovi njihove porodice uključeni u proces proizvodnje, pa čak i modeliranju kreacija u kampanjama. Brend je debitanstku kolekciju predstavio u Los Anđelesu, gde je jedinstvena kombinacija nostalgije za 90-im godinama i subkulturnih referenci izazvala interesovanje za njihove buduće projekte.
KLISAB
KLISAB su 2014. godine osnovali dizajneri Marko Šabarić i Tomislav Kliškinić, koji su se afirmisali pobedom na takmičenju Portanova Fashion Incubator za mlade dizajnere. Njihov brend je poznat po minimalističkom pristupu, često koristeći čiste linije i neutralne tonove u svojim linijama. KLISAB je svoju jesenju kolekciju za 2024. godinu predstavio kao spoj modernih i klasičnih elemenata, fokusirajući se na svedene linije i bogate teksture. Ova kolekcija uključuje odela i kapute koji kombinuju prepoznatljiv minimalistički stil sa savremenim tehnikama poput upcyclinga, čime su stvoreni komadi koji reflektuju ekološku odgovornost brenda. Muška odela dolaze u užim siluetama, dok su ženska odela i kaputi izrađeni u nešto opuštenijem kroju, naglašavajući fluidnost i funkcionalnost. Ručno rađeni komadi od merino vune i inovativni aksesoari dodatno obogaćuju kolekciju, koja se ističe svojom svežinom i nosivošću. Kombinacija sofisticiranih krojeva i modernih materijala osigurava KLISAB-u vodeću poziciju na hrvatskoj modnoj sceni, dok istovremeno privlači pažnju i šire publike.