Kada je Ricardo Tisci imenovan za kreativnog direktora Burberry-ja, svi smo se ponadali da je to nova era i osvežavanje ikoničnog britanskog brenda koje je falilo. Prvo što je uradio bila je promena logoa, što je ostavio fenomenalnom Peteru Savillu (svi znate ONAJ Joy Division album cover). Kritičari Ricarda Tiscija tvrdili su da nije uspeo da iskoristi britansko nasleđe Burberry-ja i da je postojao osećaj nepovezanosti između njegovih dizajna i istorije brenda. Iako je Tisci doveo svoje poznate prijatelje da predstavljaju i nose brend, hype nije dugo potrajao. Burberry je korak po korak odlazio u zaborav sve do 2022. godine kada je Tisci otišao iz britanske modne kuće.
Nakon što je oživeo luksuznu italijansku modnu kuću (ko je zaista kupovao Bottega Veneta komade pre?) Daniel Lee je prešao nakon Tiscija u Burberry. Jednaka očekivanja britanske kompanije bila su prebačena sada na Leeja s obzirom na nesvakidašnji uspeh koji je imao u Bottegi.
Prva sezona bila je interesantna. Lee je doneo svežinu nakon godina učmalosti. Vratio je stari Burberry Prorsum logo i iskoristio sav svoj talenat. Kombinovao je neočekivane siluete, printove i teksture sa blagom primesom Bottege. Uneo je youthfulness i playfulness u dizajn, što je isprva svima privuklo pažnju.
Burberry fail
Nakon dolaska Leeja, modna kuća je podigla cene. Od iole priuštivog brenda, Burberry je kroz jednu sezonu odlučio da pređe u drugu kategoriju potrošača. Torbe koje su ranije prodavane za oko € 1000 danas dostižu cifru od € 3000. Neki od Leejevih novih dizajna nisu naišli na odobravanje. Odstupanje od prepoznatljivog Burberryjevog dezena u kamel, crvenoj i crnoj boji u korist jarkih, poput plave, nije bilo dobro prihvaćeno. Lee je uneo mladost i pop u ovaj brend, ali je možda previše odstupio, kao i njegov prethodnik.
Profit je opao za čak 40% u odnosu na prethodnu godinu. Cene su podignute previše i prebrzo, što je odanim mušterijama bilo mnogo. Pored toga, Lee je otišao predaleko od istorije britanskog nasleđa i samog brenda u pokušaju da se dokaže modnoj sceni. Dobar deo aksesoara pod Leejem je bleda kopija onoga što je radio za Bottega Venetu. Cipele i torbe imaju skoro iste Bottega forme a svaki komad deluje blago nedovršeno. Pored upitne kreativne direkcije, ono čega Burberry odavno manjka je storytelling.
Gde sve leži problem i zašto Burberry pada u zaborav, možemo samo da nagađamo. Kao pasivni posmarači ipak se pitamo: da li nam treba još jedna Bottega Veneta? Ne samo što je sa sobom poneo ostatke svoje ere iz prethodne modne kuće, već je zaboravio na odanost publici. Burberry je dika britanske modne scene a njihov trench je norma kako opisujemo dobar mantil. Ono što godinama fali ovom brendu je povratak korenima i jednostavnosti zbog kojih je postao poznat. Ko će na kraju doneti revival britanskoj modnoj sceni, ostaje da vidimo.