Sada čitate
Kako je Wassily stolica postala vanvremenski komad nameštaja

Kako je Wassily stolica postala vanvremenski komad nameštaja

U svetu dizajna, u našem slučaju dizajna enterijera, koji neprestano evoluira, retki su komadi koji postižu status kakav uživa Wassily stolica. Marcel Breuer je ime koje stoji iza samog izgleda stolice, a koja je lansirana davne 1925. godine. Veoma brzo, stolica postaje mnogo više od komada nameštaja. Prevazilazi svoju funkcionalnu svrhu i postaje simbol modernističke inovacije i estetske čistoće. Dok slavimo neka od najvećih dostignuća Bauhaus ere, Knoll je predstavio Wassily stolicu u novim crnim, belim i tamnocrvenim bojama, pružajući drugačiji uvid u kultni dizajn. Kako bi obeležio predstavljanje nove linije, fotograf Adam Jason Cohen započeo je kreativni projekat koji smešta Wassily stolicu (i druge Bauhaus klasike) na pažljivo odabrane lokacije za skejt. U Los Anđelesu, naravno. Uključujući i čuveni skejt park na Venice Beachu. Inicijativa istražuje složenu igru između umetnosti i funkcionalnosti, ističući trajnu privlačnost ovih dizajna u savremenim kontekstima.

Nasleđe Bauhausa

Bauhaus pokret, osnovan 1919. godine, od svojih početaka težio je da spoji kreativnost i proizvodnju, mešajući likovnu umetnost sa zanatstvom. Ova filozofija je iznedrila mnoge revolucionarne dizajne, karakterisane svojom jednostavnošću, funkcionalnošću i neukrašenom lepotom. Marcel Breuer, ključna figura Bauhaus škole, epitomizovao je ove principe sa svojom Wassily stolicom, originalno nazvanom Model B3 stolica. Dizajn stolice je inspirisan upravljačem bicikla, pokazujući Breuerovu inovativnu upotrebu čeličnih cevi za kreiranje lagane, ali čvrste strukture. Njene kožne trake, zategnute preko okvira, pružale su udobnost i industrijsku estetiku koja je bila ispred svog vremena. Knollovo ponovno predstavljanje Wassily stolice u novim bojama nije samo estetsko ažuriranje. Ono predstavlja most između prošlosti i sadašnjosti, odajući počast nasleđu stolice dok je čini relevantnom za današnje enterijere. Nove boje—crna, bela i tamnocrvena—dodaju savremeni šarm klasičnom dizajnu, proširujući njegovu privlačnost za novu generaciju ljubitelja dizajna.

Tačka spajanja umetnosti i funkcionalnosti

Serija fotografija Adama Jasona Cohena smešta Wassily stolicu u dinamičan svet skejtbordinga, subkulture poznate po svojoj kreativnosti i prkosu prema konvencijalnim društvenim načelima. Postavljanjem stolice na kultna mesta kao što je park na Venice Beachu, Cohen stvara dijalog između strukturisane elegancije Bauhaus dizajna i sirove, kinetičke energije skejtbordinga. Ovaj kontrast naglašava svestranost stolice i njenu sposobnost da se uskladi sa različitim okruženjima. Cohenove fotografije prikazuju stolicu među geometrijskim formama rampi i bazena. Povlačeći paralele između čistih linija Wassily stolice i arhitektonskih elemenata skejt parkova. Dizajn Wassily stolice je dokaz moći jednostavnosti. Njen minimalistički izgled, koji negoduje ukrase u korist čiste forme i funkcije, osigurao je apsolutnu relevantnost u svetu dizajna enterijera gotovo čitav vek. Prisustvo stolice u savremenim postavkama, od modernističkih dnevnih soba do avangardnih galerija, potvrđuje njen status vanvremenskog komada.

Početak