Da rezimiramo. Supreme je devedesetih godina postavio pravila igre koja su naglašavala dobro poznatu strategiju – manje zaliha neminovno dovodi do veće potražnje, te su samim tim limitirane kolekcije bile jedini biznis model koji je osnivač i dizajner James Jebbia zagovarao sve do 2020. kada je VF Corporation, matična kuća Vansa i Timberlanda, izvršila akviziciju Supremea i u potpunosti promenila način poslovanja. Kolekcije ubrzo više nisu bile ograničene, a ujedno je otvoreno i nekoliko novih flagship radnji. Američka etiketa je veoma brzo proglašena “mrtvom”, ali ne zaista već u ideološkom smislu negodovanja nekada vodećeg streetwear brenda. Ni kolekcija u saradnji sa modnom kućom Maison Margiela, reklo bi se, nije “urodila plodom” iako je drop, konačno, bio rasprodat. Međutim, ono što je usledilo dodatno je podstaklo razmišljanje o kraju jedne ere.
Kompanija VF Corporation više nije gubila vreme, te je započela, pomalo agresivnu, prodajnu kampanju. Arogantno “nuđenje” sopstvenog brenda potencijalnim kupcima, nikada nije dobar znak. EssilorLuxottica je “iskeširala” 1,5 milijardi dolara i otkupila Supreme od VF Corporationa, kompanije koja je pre četiri godine izvršila akviziciju u vrednosti od 2,1 milijarde dolara. Loš poslovni potez, ali za koga? Kompanija za proizvodnju naočara na prvi pogled nije imala nijednu poveznicu sa Supremeom, osim težnje ka monopolizaciji tržišta koju je svojevremeno američka etiketa uživala. Na drugi pogled…
Na drugi pogled ploča se promenila. Od trenutka akvizije dogodila su se tri značajna događaja za Supreme – Tyler, the Creator, Martine Rose i Central Cee.
Tyler, the Creator više od decenije ima prilično blizak odnos sa brendom, iako do sada nisu zvanično sarađivali. Tokom ranih 2010-ih, Tyler je često nosio Supreme odeću, kao što su njihove kultne Box Logo dukserice i kape, što je doprinelo popularizaciji brenda među mlađom publikom. Njegov stil i uticaj u svetu streetweara bili su ključni za brend, te su upravo Supreme komadi koje je nosio bili među najtraženijima. Bilo kako bilo, Supreme je nedavno predstavio repera u svojoj legendarnoj seriji majica sa fotografijama kao deo njihove kolekcije za jesen/zimu. Sradnja se smatra “povratkom na početak” s obzirom na to da je Tyler, the Creator izvršio zaista snažan uticaj unutar hip-hop zajednice noseći prepoznatljive dizajne streetwear brenda. Nešto poput nalovnice “Dazed” magazina na kojoj ni manje ni više nego Central Cee nosi Supreme komade. Industrijom kruže priče da će Tyler možda biti postavljen za kreativnog direktora.
Last, but not least. Saradnja sa jednom od najboljih dizajnerki savremenog mansweara – genijalnom Martine Rose. Ova kolekcija donosi edinstven spoj klasičnog streetweara i subverzivnih stilskih elemenata, te ističe prepoznatljiv pristup Martine Rose muškoj modi gde se tradicionalni komadi transformišu u inovativne prikaze. Kolekcija obuhvata kožne jakne, cargo pantalone, velur trenerke i unikatne komade poput reverzibilne teksas jakne. U kolekciji se nalazi i redizajn čuvene Clarks Desert Trek obuće, koji je omaž kreativnom doprinosu Martine Rose brendu Clarks Originals. Zanimljivo je i to da kolekcija uključuje mini torbe i šalove koji su idealni za svakodnevnu upotrebu.
Jedan od posebnih dodataka ove saradnje je crno-beli mini magazin od 44 stranice, koji dokumentuje celu kolekciju i inspiraciju iza iste. Sav prihod od prodaje biće doniran britanskoj humanitarnoj organizaciji St. Giles Trust, koja pomaže osobama pogođenim beskućništvom, zavisnošću i nasiljem.
Možda EssilorLuxottica ipak zna šta radi. Ostaje da saznamo.