Sada čitate
Zašto je septembar najbitniji mesec za modne magazine?

Zašto je septembar najbitniji mesec za modne magazine?

Septembar i going back to school/office je bitan mesec širom sveta. Taj trenutak kada se škole opet otvaraju i počinje jesen donekle je uticao i na modnu scenu (fun fact: u nekim zemljama kao što je Japan, školska godine počinje u aprilu).

Svakog septembra modni magazini kao da rastu u svojoj veličini i igri ko će da ima bolji broj ili zanimljiviju naslovnicu. Čiji cover će postati viralan, o kome će se više pričati? Ko će ugrabiti bolji luxury komad iz fall/winter kolekcije. No, izgubljeno u svim ovim spekulacijama je pitanje zašto su oni uopšte toliko važni.

Septembar označava kraj letnjih uživanja i donosi osećaj novog početka, sa početkom školske godine i vraćanjem na posao. Takođe predstavlja početak nove modne sezone nakon meseci vladavine skromne odeće za tople dane. Kolekcije za jesen/zimu su često bogatije, sadrže više skupljih artikala i to je jedan od načina kako bi se te kolekcije reklamirale. Publikacije su svesne ovih činjenica i žele da iskoriste želju svojih čitalaca za nečin novim i transformativnim.

Zašto je septembar najbolji mesec za advertising?

Reklame su izuzetno važne za magazine. Ukoliko niste upućeni, treba da znate da u modnim magazinima ništa nije slučajno. Ni koji brend će se pojaviti na naslovnici, niti šta se nalazi na prvoj stranici koju otvorite, niti na zadnjoj korici koja nam deluje nadasve nebitno. Ali, zašto su reklame toliko važne? Pa, brendovi i kompanije plaćaju mnogo novca za oglašavanje u ovim časopisima. Sume koje velike kompanije izdvajaju da bi se njihova kampanja pojavila u magazinu bi vam delovale neverovatno. Te sume ipak idu samo za one publikacije za koje veruju da su zaista popularne. Zbog toga je takođe sigurno da pretpostavite da časopis koji sadrži mnogo reklama takođe ima finansijsku stabilnost.

Ali bitno je pre svega da znate da u današnje digitalno vreme u kom se nalazimo, print je jednako imidž. Mnogi štampani magazini nisu profitabilnog karaktera, odnosno ne onoliko koliko bi se očekivalo. Ipak, većina njih je i dalje simbol za prestiž.

Vremenom, septembarski brojevi su postali kultni brojevi i to je nadraslo praktični deo njihove veličine. Pored psihološkog karaktera ovih izdanja, gde se kompanije poigravaju sa faktorom zasićenja od leta, i novim počecima, kultni faktor je sada značajniji. Nakon decenija izdanja magazina kao što su Vogue i Harper’s BAZAAR, danas je ovaj mesec jednostavno najbitniji.

Faktor poznatih

Septembarski brojevi okićeni su pop kulturom. Velike publikacije često biraju poznate kako bi se našli na prvom jesenjem broju. To je nešto što doprinosi hypeu ovih izdanja i bitnosti naslovnice. Koji magazin će imati relevantniju ličnost na svom coveru postalo je najveće isčekivanje publike. Ne samo to, nego, videti poznate u specijalnim editorijalima, fotografisane i stilizovane na kreativniji način od prethodnog je ono što jednako prodaje septembarski broj. Setimo se samo Rihanne ili Kim Kardashian i kako svaki put izlaze iz svoje komfort zone za neki novi editorijal. To je jedan od faktora koji čini jesenje naslovnice još popularnijim.

Kada smo kod poznatih, Kylie Jenner se pojavljuje na septembarskom broju britanskog Voguea potvrđujući teoriju o faktoru poznatih. Iako je mišljenje o ovoj dami podeljenog karaktera, loš publicitet je i dalje publicitet (vratimo se na čuveni cover sa Kim Kardashian i Kanye Westom koji je rasturio modnu komunu). U modi kao i generalno u novinarstvu, stvari kojima pružamo pažnju ne moraju uvek da budu niti lepe niti nama prijemčive, dokle god su dovoljno šokantne, mi ćemo im pružiti pažnju.

Za kraj podelićemo GQ naslovnicu koja će generaciji koja je odrastala gledajući ova dva filmska lepotana sigurno biti zanimljiva. Brad Pitt i George Clooney krase cover britanskog GQ-a a ovaj kadar i stajling govore koliko pripovedanje priče i promišljanje naslovnice zaista može da bude deal breaker da bi jedan broj uspeo.

Početak