Globalna priroda sveta nameće nam sve bržu i efikasniju komunikaciju i dok tu činjenicu možemo koristiti samo za šerovanje meme snimaka sa prijateljima širom sveta. Razvoj tehnologije možemo upotrebiti za osnaživanje, povezivanje i usložnjavanje odnosa. Posebno kada je reč o tržištima u razvoju i manjim brendovima kojima je neophodna mreža kako bi zajedničkim snagama grabili napred kroz razmenu iskustava, dobrih praksi i saveta koji menjaju pogled na poslovanje. Samit u Moskvi okupio je lidere modne industrije iz više od 50 zemalja kako bi formirali novu asocijaciju koja predstavlja najnoviju evoluciju ekonomije u nastajanju kroz BRICS IFF – Međunarodnu modnu federaciju BRICS-a. Ovo je jedan od sveobuhvatnih pokušaja da se promeni centar gravitacije u modnom biznisu, podstakne međunarodna saradnja, poveća efikasnost, unapredi održivost i stvore nove prilike za novu generaciju dizajnera.









Memorandum o osnivanju Međunarodne modne federacije potpisan je od strane rukovodilaca nedelja mode, direktora modnih i tekstilnih asocijacija, kao i predstavnika obrazovnih institucija iz Indije, Južne Afrike, Rusije, Indonezije, Malezije, Gane, Tanzanije, Jordana, Ekvadora, Paragvaja, Kenije i drugih zemalja.
Šansa za tržišta u razvoju
„Potreba za ovakvim modnim savezom zemalja u razvoju već dugo postoji,“ izjavio je Sunil Sethi, predsednik Saveta za modni dizajn Indije. „Brendovi, dizajneri i tržišta suočavaju se sa sličnim izazovima – od poremećaja u lancu snabdevanja do ekoloških problema – koje je lakše rešavati zajedno. Modni svet je fokusiran na nekoliko stotina globalnih brendova, tako da tržišta u razvoju trebaju sopstvenu platformu kako bi se njihov glas čuo.“



Na osnovu inkluzivne filozofije novog saveza, glavna misija platforme biće jačanje i proširenje mreže modnih organizacija širom sveta. Deklaracija naglašava ključne ciljeve: promociju lokalnih dizajnera, zalaganje za ekološki odgovornu modu, unapređenje kulturnih odnosa i stvaranje zajedničke osnove za ekonomije u razvoju kroz informativne i obrazovne aktivnosti. Zemlje učesnice nameravaju da promovišu nove tehnologije, očuvaju kulturni identitet i podrže tradicionalne zanate.
Kultura kao osnov inovacije
Imali smo ekskluzivnu priliku da se na licu mesta pridružimo samitu koji je okupio na stotine delegata i novinara iz više od 100 zemalja. Samit u Moskvi trajao je tri dana i imali smo prilike da slušamo panele i predavanja stručnjaka iz celog sveta. Kako su dani odmicali i kako smo dobili jasniju sliku kakva je situacija na modnoj sceni zemalja kao što su Jordan, Španija, Lesoto, Belorusija, Alžir, Bocvana, Indija, Pakistan… Kreativnost nema granice, a zapravo je bila zajednička ocena da inovacija leži u vraćanju korenima, u igri sa sopstvenim nasleđem, u promišljanju kroz jedinstveno iskustvo nasuprot jurenju trendova iz modnih centara i pukom kopiranju aktuelnosti.



Šansa malih tržišta je u mogućnosti izražavanja originalnosti koja proističe iz činjenice da još uvek nisu opterećena pritiskom. Čini se da ćemo iz ove inicijative tek otkriti talente čiji rad nam nije bio dostupan do sada. Ostanite uz Social Club, u narednim danima otkrićemo vam dizajnere koji rade neverovatne stvari i koje bi definitivno trebalo da držimo na radaru. Stay tuned!

