Brzo premotavanje. Godina je 2018. i dizajnerka Olga Vasyukova posle završene modne škole u Firenci pokreće brend Red September. Zapravo, Olga je i diplomirana injžinjerka što se vidi u njenim kreacijama, precizno i suverno igra dekonstrukcijom, asimetričnim paternima i proporcijom. Naziv brenda nastao je kao njen spoj post-sovjetskog uticaja i globalnog kulturnog izražaja. Na samom početku Red September je bio fokusiran na spajanje avangarde i uličnog oblačenja. Ali danas to nije slučaj, brend prati savremenu notu dizajna, ali uspeva da ostane iznad tendencija i strogih pravila sezone koja diktiraju ko će biti uspešan.
Ono po čemu se Red September ističe u odnosu na konkurenciju je hibridan dizajn koji podrazumeva moderne tehnike bojenja, komplikovane strukture i neobično tretiranje tkanina. Bili smo u Moskvi i iskoristili smo jedinstvenu priliku da lagano, sa puno pažnje, pregledamo Red September kreacije. Dok smo rovarili po rafovima, vrlo brzo nam je postalo jasno da se radi o ozbiljnom brendu, ozbiljnom promišljanju i ozbiljnoj igri rečima koja je naša omiljena disciplina. Poseta showroomu bila je deo Moscow Fashion Week-a.
Olga ističe da ona ne dizajnira ni za jednu grupu ljudi posebno i da zapravo uživa u posmatranju koji se to ljudi odluče za kupovinu jednog od njenih fantastičnih komada. Formula koja pristaje svima bez obzira na stil oblačenja. Ono što Red September nudi svima jesu kreacije koje donose urban stil, dovoljno su pomaknute da zadovolje one koji ne žele da budu uniformisani, a opet imaju i komercijalnu crtu koja čini sve Red September klijente najbolje obučenim gde god da se pojave.
Showroom se nalazi u Kazakovoj ulici u Moskvi, jarko crvena tabla pokazuje da smo na pravom mestu. Nekoliko spratova iznad uvučeni smo u neverovatan modni svet. Rafovi su ispunjeni modelima iz sezone pred nama, polako proučavamo krojeve, otkrivamo detalje koji osvajaju kada se udubite u proučavanje konstrukcije, duhovite poruke izvezene na tkanini su ta tačka koja nas pretvara u fanove brenda. Jer kad vidite ružičastu satensku bomber jaknu koja na leđima ima vez naradžaste mačke i stilizovan Nike znak uz poruku „Just don’t“ ne možete a da se ne osmehnte i zaključite da je ovde u pitanju modna igra koja dolazi u neverovatnim slojevima koje tek treba istražiti.