Sada čitate
Da li Mytheresa može da spasi NET-A-PORTER?

Da li Mytheresa može da spasi NET-A-PORTER?

Fluidnost modne industrije ne ogleda se isključivo iz perspektive smenjivanja kreativnih direktora već kroz prizmu tendencije stvaranja homogenog tržišta. Tako recimo preuzimanje Yoox Net-a-Portera (YNAP) predstavlja značajan korak u konsolidaciji luksuzne e-trgovine. Akvizicija koju je Mytheresa ugovorila sa Richemontom omogućava ovom konglomerati da zadržati 33% udela kada se posao zaključi, te je cilj iste jasan – formiranje monopola nad online prodajom luksuzne garderobe sa očekivanjima da će ova platforma vredeti oko 4 milijarde evra u naredne četiri do pet godina.

YNAP se već duže vreme suočava sa izazovima poput pada prodaje od 15% u poslednjem kvartalu. Uprkos profitabilnosti Net-a-Portera i Mr Portera, Yoox i The Outnet su gotovo neprofitne kompanije. Shodno tome, jedan od prvih koraka koje Mytheresa nastoji da napravi jeste razdvajanje luksuzne i off-price ponude, što bi trebalo da pojednostavi operacije i poboljša profitabilnost.

Akvizicija dolazi u trenutku kada se luksuzni e-trgovinski prostor menja.

Tržište je postalo manje konkurentno zbog problema kod drugih igrača kao što su Farfetch i Matches. Uprkos izazovima, Mytheresa je pokazala otpornost, oslanjajući se na pažljivo biranu ponudu i brigu o klijentima. Integracija YNAP-a može omogućiti kompaniji da dodatno ojača svoju poziciju i poveća profitabilnost, dok će razdvajanje od Richemonta omogućiti švajcarskom konglomeratu da se fokusira na svoj osnovni biznis, luksuzni nakit i satove.Kažu i da postoji plan za očuvanje individualnih identiteta brendova Mytheresa, Net-a-Porter i Mr Porter, dok će se deo koji nije “luksuzan” izdvojiti kao zaseban entitet. To bi moglo osigurati diferencirane ponude koje se ne preklapaju, slično kao što Selfridges i Harrods funkcionišu kao luksuzne robne kuće različitih biznis modela.

U trenutku kada luksuzni brendovi povlače svoje prodaje sa više platformi, Mytheresa vidi šansu da preuzme vodeću ulogu u luksuznom sektoru multi brendova. Uspostavljanjem vidljivijeg prisustva, nova grupacija bi mogla pružiti podršku manjim i niche brendovima, koji će imati značajmu koristi od koncentrisanijeg tržišta i snažnog partnera.

Početak