Sada čitate
Između fickije i stvarnosti pod preizmenom Lombardi

Između fickije i stvarnosti pod preizmenom Lombardi

O seriji “The New Look” i liku Else Lombardi

Modna industrija je umnogome kompleksniji diverzitet od onoga kako se laički percipira svet zasovan na estetici lepog. Nadilazeći fizičku forma, moda je postala svojevrsni način izražavanja savremenog društva u kontekstu datog trenutka delanja, a njeni kreatori jednako važni poput kakavih političkih predstavnika koji su oblikovali ideologiju življenja cele populacije. Jedna od takvih ličnosti je svakako bila Coco Chanel čiji je uticaj na modnu i političku scenu tadašnjeg vremena neosporiv. Igrana serija “The New Look” prikazuje dva lica industrije za vreme Durgog svetskog rata kroz prizmu Coco Chanel i Christiana Diora, a ono što se našlo u fokusu mog interesovanje jeste lik Else Lombardi.

Reklo bi se da je Coco Chanel oduvek negovala složene odnose, bilo do je reč o porodici, prijateljima ili ljubavnicma. Mnogi analitičati tvrde da su dve žene igrale značaju ulogu u oblikovanju njene karijere – kako svojim inspirativnim stilom, tako i neprekidnim prisustvom i položajem u društvu. Imena koja se pominju jesu Vera Bate Lombardi i Misia Sert, a kako i sami možete da naslutite kreator serije je njihve priče ispričao kroz lik Else Lombardi.

Između fickije i stvarnosti pod preizmenom Lombardi

Vera Bate Lombardi bila je aristokratskog porekla, te je njen položaj omogućio Coco Chanel građenje odnosa s visokim društvom u Velikoj Britaniji, što je bilo ključno za njen proboj na međunarodno tržište. Coco Chanel je bila zaluđena idejom luksuza i aristokratije, dok je Vera Lombardi bila pravo otelotvorenje vizije “moderne Chanel žene”. Dizajnerka je bila svesna da su njene veze neophodne, naročito u vremenu kada je modna industrija bila pod strogim nacističkim nadzorom, a Vera Lombardi je bila ključna tačka stvaranja prostora za širenje brenda na globalnom nivou.

Ipak, Vera Lombardi je imala još važniju ulogu u životu Coco Chanel tokom Drugog svetskog rata, s obzirom na to da je bila njena saveznica u tajnoj misiji poznatoj kao Operacija Modellhut. Misija, koju su nacisti pokrenuli kako bi uz pomoć francuske dizajnerke pokušali da posreduju u pregovorima između Nemačke i Velike Britanije, završila se neuspehom zahvaljujući upravo Veri.

Između umetnosti i prijateljstva

Za razliku od Vere Lombardi, Misia Sert, poljska pijanistkinja i boemska figura, omogućila je prodor Coco Chanel u svet pariske umetničke avangarde. Misia je bila važna uloga u kreativnom razvoju modne kuće stupajući u kontakt s umetnicima poput Sergeja Djagiljeva i Igora Stravinskog. Njen svet nije bio onaj aristokratske strogosti, već dinamična, razuzdana boemska scena koja je obezbedila Coco prostor za kreativni izražaj. Misia Sert je takođe imala emotivni uticaj na Chanel, a njihovo prijateljstvo bilo je obeleženo obostranim strastima, ali i mračnim stranama, uključujući zavisnost od morfina.

Ko je bila muza Coco Chanel?
Ko je bila muza Coco Chanel?

Zbog nje, Coco Chanel postala je značajna ličnost u pariskom kulturnom životu, a dizajniranje kostima za Balet Rus (Le Train Bleu) bio je samo jedan od mnogih poduhvata inspirisanih njihovim prijateljstvom. Misia je bila prava umetnička muza Coco Chanel. Njeno uvezivanje sa svetom boemskih umetnika učvrstilo je poziciju francuske dizajnerke kao modnog maga, ne samo zbog sposobnosti da kreira odeću od najfinije tkanine, već i zbog uticaja na širi kulturni pejzaž Pariza.

Početak