Sada čitate
Nova generacija fotografa koja kreira vizuelni identitet savremene modne scene

Nova generacija fotografa koja kreira vizuelni identitet savremene modne scene

Modni fotografi koji kreiraju vizuelni identitet fashion scene

Unutar modne industrije, u kojoj se granice između umetnosti i komercijalizma neprestano preispituju, nova generacija fotografa oblikuje savremenu percepciju lepote, stila i vizuelnog identiteta, dok istovremeno postavljaju pitanja o tome šta moda zaista znači u eri brzog digitalnog konzumiranja sadržaja. Nick Knight i John Galliano, Tom Ford i Mario Testino oblikovali su modni izraz devedesetih i dvehiljaditih dok je Juergen Teller donosio sirovu, često subverzivnu estetiku koja prkosi tradicionalnim normama lepote, fokusirajući se na autentičnost i nesavršenosti. Bilo kako bilo, nova generacija je stupila na scenu, a ovo su modni fotografi koje treba da upamtite.

Modni fotografi novije generacije

Nadia Lee Cohen

Britanska fotografkinja i filmska rediteljka poznata po svojim prepoznatljivim, stilizovanim vizijama koje spajaju elemente retro estetike, hiperrealizma i subverzivne satire, kreira fotografije koje često deluju kao prizori iz sna, ispunjeni živopisnim bojama, dramatičnim kontrastima i neobičnim likovima koji nose dozu mračne ironije. Jedna od njenih najpoznatijih kampanja je saradnja sa brendom Gucci, gde je stvorila seriju portreta koja kombinuje luksuz sa kičastim elementima, istražujući granice između visoke mode i svakodnevne kulture. Njen rad za brend Balenciaga takođe je izazvao pažnju, sa fotografijama koje provokativno dekonstruiraju klasične modne norme, često kroz prizmu apsurda i nadrealizma. Ne zaboravljamo ni kampanju za SKIMS koja je inspirisana naslovnim stranama francuskog magazina za odrasle Lui. Njihove naslovnice postale su kultne, a referentne tačke pronašli smo u novembarskom izdanju iz 1966. i februarskom iz 1971.

Nadia Lee Cohen se izdvojila na svetskoj modnoj sceni svojim jedinstvenim pristupom koji preispituje tradicionalne koncepte lepote i mode. Njen uticaj se ogleda u sposobnosti da spoji elemente pop kulture, filma, i umetnosti, stvarajući neobične i nezaboravne slike. Njeni radovi su istovremeno izazovni i fascinantni, ostavljajući trajan utisak na publiku i redefinišući granice modne fotografije u savremenom kontekstu.

Petra Collins

Kanadska fotografkinja i umetnica prepoznatljiva je po svojim eteričnim, sanjivim slikama koje često istražuju teme ženstvenosti, identiteta i adolescencije. Njen rad, koji kombinuje elemente nostalgične estetike sa modernim temama, postao je sinonim za novu generaciju umetnica koje redefinišu granice modne i umetničke fotografije. Collins je sarađivala sa brojnim brendovima i umetnicima, ali jedan od njenih najzapaženijih radova je naslovnica za magazin 032c sa Rosalíom. Ova naslovnica odražava Collinsin prepoznatljiv stil, spajajući senzualnost sa sirovom emocijom, dok Rosalía pozira u vatrenocrvenom ambijentu koji ističe njenu strastvenu energiju i unikatnu estetiku. Fotografija je snažna i sugestivna, hvatajući neuhvatljiv duh španske pevačice, a istovremeno odražava Collinsinu sposobnost da stvori slike koje su duboko emotivne i vizuelno privlačne.

Neki od drugih značajnih radova Petre Collins uključuju saradnje sa Gucci, Adidas, i Vogue, gde je njena estetika meko osvetljenih scena i pastelnih tonova osvojila publiku širom sveta. Njen rad je prepoznatljiv po svojoj sposobnosti da hvata suptilne trenutke i emotivne nijanse, stvarajući slike koje su i nostalgične i moderne, često istražujući kompleksne aspekte ženskog iskustva.

Yulya Shadrinsky

Yulya Shadrinsky je fotografkinja i rediteljka poznata po svom nekonvencionalnom pristupu modnim kampanjama. Njen rad često kombinuje visoku modu sa haotičnim, akcijom ispunjenim scenarijima, stvarajući vizuelno upečatljiv sadržaj koji se izdvaja u industriji. Stil Yulye Shadrinsky karakteriše sirova energija i smeli podvizi, koji više podsećaju na akcione filmove nego na tradicionalnu modnu fotografiju. Na primer, njena saradnja sa Alexander Wangom prikazuje modele koji izvode karate udarce i jure na motociklima, dok je kampanja za The M Jewelers uključivala lažnu pljačku nakita snimljenu kao da je zabeležena pravom CCTV kamerom. Takođe, radila je kampanje za Jean Paul Gaultier, gde su modeli prikazani kako savladavaju peščane dine, kao i za Chimi Eyewear, gde su dramatične scene uključivale padove modela iz golf vozila.

Jedan od njenih značajnijih radova je muzički spot B*** You Could Never” za umetnicu Yseult, snimljen u Parizu. Ovaj projekat dodatno pokazuje njenu sposobnost da modni svet spoji sa smelim, narativno vođenim vizuelnim pričama.

Gabriel Moses

U kategorji “modni fotografi koji su oblikovali savremenu industriju” nalazi se i mladi britanski fotograf i reditelj koji inspiraciju za svoju umetnost crpi iz nigerijskog nasleđa i londonskim korenima, pri čemu često istražuje teme lične i kolektivne istorije kroz fotografiju i film. Gabriel Moses je započeo svoju karijeru sa samo 18 godina kada je dobio priliku da radi na kampanji za Nike, što je bio prelomni trenutak za njega. Ubrzo nakon toga postao je najmlađi fotograf koji je snimio naslovnicu za magazin Dazed.

Njegova prva samostalna izložba pod nazivom „Regina“ održana je 2023. godine u londonskom 180 Studios i bila je posvećena ženama koje su oblikovale njegov život i rad. Tokom svoje karijere, Moses je sarađivao sa velikim brendovima kao što su Burberry, Supreme, i Mercedes-Benz. Njegov rad uključuje i režiju muzičkih spotova, uključujući saradnju sa Travisom Scottom. Njegov umetnički stil je često opisivan kao sirov, ali prepun lepote, što reflektuje njegovu želju da spoji autentičnost sa vizuelnim narativima​.

Početak