Sada čitate
Istražili smo zašto su mini beauty proizvodi sve popularniji

Istražili smo zašto su mini beauty proizvodi sve popularniji

Mini beauty proizvodi preplavili su TikTok. Ove slatke, male putne verzije popularnih proizvoda osvajaju publiku – ali po kojoj ceni?

Mini beauty proizvodi su trenutno u vrhu trendova. Na TikToku se pojavljuju video-zapisi koji prikazuju kolekcije putnih parfema, ruževa, pudera i seruma poznatih brendova koji dobijaju stotine hiljada lajkova. Američki maloprodajni lanac Target otkrio je da su prodaje putnih verzija više nego udvostručene u poslednje tri godine. Zato i ne čudi što popularni brendovi sve češće prave mini beauty proizvode. Brendovi kao što su Charlotte Tilbury i Rare Beauty prate ovaj trend, a istraživanje je pokazalo da su prodaje njihovih mini-verzija porasle za 110 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Iako se čini da prodaja mini-proizvoda predstavlja dobar način za privlačenje pažnje mlađih generacija, stručnjaci upozoravaju na nedostatke u vezi sa održivošću i troškovima.

Da li su mini beauty proizvodi ekonomičniji?

Popularnost mini-proizvoda konstantno raste. Oni su pristupačan način za potrošače da isprobaju više brendova po nižoj ceni. I inflacija svakako igra veliku ulogu u rastu potražnje mini-proizvoda. Mini beauty proizvodi percipiraju se kao ekonomičniji, omogućavajući potrošačima da isprobaju luksuzne proizvode bez obaveze da kupe pakovanja punih veličina. Mini-proizvodi takođe zadovoljavaju rastuću želju potrošača za eksperimentisanjem, praktičnošću i prenosivošću.

Jesu li ovi proizvodi kolekcionarski predmeti?

Stručnjaci se slažu da jedna grupa posebno pokreće ovaj trend: Gen Alpha. Njima se dopada pristupačnost cena, isprobavanje više proizvoda i viralnost određenih brendova. Mini beauty proizvodi trenutno su u porastu i na TikTok Shop-u. Jasno je da Gen Alpha estetika pokreće ovu promenu, a slatko pakovanje proizvoda dodatni je bonus. Neki mini-proizvodi postaju kolekcionarski predmeti, poput često rasprodatog Rare Beauty rumenila. Ili Rhode sjajeva za usne. I zato, za mnoge brendove, mini-proizvodi postaju ključni način za podsticanje prodaje na tržištu lepote. Oni nude rešenje za isprobavanje različitih proizvoda bez visokih cena, a mnogi će kasnije investirati u proizvode punih veličina kada pronađu šta im odgovara.

Da li su održivi na duge staze?

Iako su mini-proizvodi sjajna prilika za testiranje, troškovi proizvodnje mogu biti viši od troškova proizvodnje punih proizvoda. I to baš zbog cene pakovanja. Takođe, tu su i brojna pitanja u vezi sa održivošću. Neki kažu da su mini-proizvodi efikasni testeri jer tako sprečavaju ljude da kupe veće proizvode koje ne vole i koje neće koristiti. Mnogi koriste mini-pakovanja upravo zbog manje veličine. I to je u redu, sve dok ljudi ne kupuju nekoliko mini-proizvoda kako bi nadoknadili baš tu manju veličinu. Smanjeno pakovanje i otpad povezani sa mini-proizvodima dobro se uklapaju sa ciljevima održivosti. S druge strane, ako ljudi ponovo kupuju mini-proizvode, otpad od pakovanja postaje veći problem, i to nije lako rešiti.

Mini beauty proizvodi, kao i 99 procenata beauty proizvoda, dolaze u pakovanju za jednokratnu upotrebu i to je ono što je zapravo problem. Ipak, neki maloprodajni lanci i brendovi pokušavaju da reše problem pakovanja u industriji lepote tako što ih ohrabruju da recikliraju prazne proizvode u prodavnicama u zamenu za bodove ili druge pogodnosti. Još uvek nismo sigurni da li je to dobro rešenje ili samo dobar marketing?

Foto: Pinterest

Početak