Mini beauty proizvodi preplavili su TikTok. Ove slatke, male putne verzije popularnih proizvoda osvajaju publiku – ali po kojoj ceni?
Mini beauty proizvodi su trenutno u vrhu trendova. Na TikToku se pojavljuju video-zapisi koji prikazuju kolekcije putnih parfema, ruževa, pudera i seruma poznatih brendova koji dobijaju stotine hiljada lajkova. Američki maloprodajni lanac Target otkrio je da su prodaje putnih verzija više nego udvostručene u poslednje tri godine. Zato i ne čudi što popularni brendovi sve češće prave mini beauty proizvode. Brendovi kao što su Charlotte Tilbury i Rare Beauty prate ovaj trend, a istraživanje je pokazalo da su prodaje njihovih mini-verzija porasle za 110 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Iako se čini da prodaja mini-proizvoda predstavlja dobar način za privlačenje pažnje mlađih generacija, stručnjaci upozoravaju na nedostatke u vezi sa održivošću i troškovima.
Da li su mini beauty proizvodi ekonomičniji?
Popularnost mini-proizvoda konstantno raste. Oni su pristupačan način za potrošače da isprobaju više brendova po nižoj ceni. I inflacija svakako igra veliku ulogu u rastu potražnje mini-proizvoda. Mini beauty proizvodi percipiraju se kao ekonomičniji, omogućavajući potrošačima da isprobaju luksuzne proizvode bez obaveze da kupe pakovanja punih veličina. Mini-proizvodi takođe zadovoljavaju rastuću želju potrošača za eksperimentisanjem, praktičnošću i prenosivošću.






Jesu li ovi proizvodi kolekcionarski predmeti?
Stručnjaci se slažu da jedna grupa posebno pokreće ovaj trend: Gen Alpha. Njima se dopada pristupačnost cena, isprobavanje više proizvoda i viralnost određenih brendova. Mini beauty proizvodi trenutno su u porastu i na TikTok Shop-u. Jasno je da Gen Alpha estetika pokreće ovu promenu, a slatko pakovanje proizvoda dodatni je bonus. Neki mini-proizvodi postaju kolekcionarski predmeti, poput često rasprodatog Rare Beauty rumenila. Ili Rhode sjajeva za usne. I zato, za mnoge brendove, mini-proizvodi postaju ključni način za podsticanje prodaje na tržištu lepote. Oni nude rešenje za isprobavanje različitih proizvoda bez visokih cena, a mnogi će kasnije investirati u proizvode punih veličina kada pronađu šta im odgovara.
Da li su održivi na duge staze?
Iako su mini-proizvodi sjajna prilika za testiranje, troškovi proizvodnje mogu biti viši od troškova proizvodnje punih proizvoda. I to baš zbog cene pakovanja. Takođe, tu su i brojna pitanja u vezi sa održivošću. Neki kažu da su mini-proizvodi efikasni testeri jer tako sprečavaju ljude da kupe veće proizvode koje ne vole i koje neće koristiti. Mnogi koriste mini-pakovanja upravo zbog manje veličine. I to je u redu, sve dok ljudi ne kupuju nekoliko mini-proizvoda kako bi nadoknadili baš tu manju veličinu. Smanjeno pakovanje i otpad povezani sa mini-proizvodima dobro se uklapaju sa ciljevima održivosti. S druge strane, ako ljudi ponovo kupuju mini-proizvode, otpad od pakovanja postaje veći problem, i to nije lako rešiti.
Mini beauty proizvodi, kao i 99 procenata beauty proizvoda, dolaze u pakovanju za jednokratnu upotrebu i to je ono što je zapravo problem. Ipak, neki maloprodajni lanci i brendovi pokušavaju da reše problem pakovanja u industriji lepote tako što ih ohrabruju da recikliraju prazne proizvode u prodavnicama u zamenu za bodove ili druge pogodnosti. Još uvek nismo sigurni da li je to dobro rešenje ili samo dobar marketing?
Foto: Pinterest