Sada čitate
Kako su mikrotrendovi ponovo postali nebitni

Kako su mikrotrendovi ponovo postali nebitni

Mikrotrendovi su fenomen koji je u poslednjoj deceniji uzeo maha zahvaljujući brzom rastu popularizacije društvenih mreža, pre svega platformama kao što su Instagram, TikTok i Pinterest. Ovi trendovi su obično kratkotrajni i jasno definisani, neretko uslovljeni viralnim postovima, izazovima ili određenim influenserima. Brendovi i potrošači, jasno je, brzo su se prilagodili talasu neodržinosti, a odeća, dodaci i različiti stilovi koji su do juče bili nepoznati, postaju globalno popularni u roku od svega nekoliko dana (sati?). Mikrotrendovi simbolizuju kulturu trenutka, pružajući osećaj pripadnosti i aktuelnosti, dok je sama brzina njihovog širenja izraz digitalne ere.

Međutim, u mesecima za nama dogodilo se nešto što nismo mogli da predvidimo.

Više ne svedočimo nedeljnom konstruisanju novih trendova, te bi se dalo nasliutiti da smo se kolektivno umorili od ovakvog frenetičnog ciklusa. Kako je postalo očigledno da mikrotrendovi doprinose impulsivnoj i neodrživoj potrošnji, sve veći broj potrošača se okreće trajnijim rešenjima. Mikrotrendovi često zahtevaju da kupci neprestano prilagođavaju garderobu trendu, što vodi ka prekomernoj kupovini i gomilanju odeće koja brzo “izlazi iz mode”. Ova praksa je postala ekološki i društveno neprihvatljiva, budući da modna industrija već generiše ogromne količine otpada i iscrpljuje prirodne resurse.

Sa sve većim naglaskom na ekološku svest i održivu modu, raste i popularnost pokreta koji zagovaraju dugovečniji pristup modi. Umesto slepe trke za viralnošću, sve više kako konzumenata, tako i dizajnera insistira na ličnom stilu, baziranom na svesnom odabiru komada koji odgovaraju njihovim vrednostima, preferencijama i načinu života. Ovaj prelaz ka „sporoji modi“ ogleda se u porastu interesa za vintage odeću, second-hand kupovinu, kao i u investiranju u kvalitetniju odeću koja traja duže i veoma lako se kombinuju.

Društvene mreže, koje su nekada bile glavne platforme za širenje mikrotrendova, sada postaju mesto za promociju autentičnosti i održivog stila.

Crvene hulahopke najverovatnije nećemo nositi i ove jeseni, lepard print i mob wife estetika uveliko su prošlost, a možda “it” devojke uskoro shvate da patike treba da budu udobne, te se odreknu Sambi na neko vreme. Pretežno onih u jarkom koloritu. Ova tranzicija nije striktno modni fenomen, već i kulturološki šok – od opsesije onim što je “novo” prema strukturiranju onoga što je zaista “vredno.”

Početak