Loewe je skinuo Miu Miu sa prvog mesta najhot modnog brenda drugog kvartala
Neočekivani preokreti su preplavili modnu industriju, a najnoviji je da je Jonathan Andersonov Loewe osvojio titulu najpopularnijeg brenda za drugo tromesečje 2024.
U čemu se krije magija ove španske modne kuće?
Sa svojim nadrealističkim pristupom modi, kreativni direktor J.W. Anderson je transformisao Loewe iz zaboravljene španske luksuzne kuće u najpopularniji brend današnjice.
Godinama underdog, svet je prihvatio i počeo da obožava J.W. Andersona i njegovu estetiku, mitski svet i poigravanje koji krase sve što dotakne. On priča priču i svakom kolekcijom nam otkriva novi svet čiji deo želimo da budemo.
Svakom sezonom i svakim artiklom, Anderson ulazi u novu tematiku kojom želi da se pozabavi. Bilo da je to priroda, volumeni, tehnologija, mitologija, crtaći ili pop kultura. Iz kolekcije u kolekciju oduševljava svojim svežim referencama, i kao da je sve bolji. Njegova obuća poslednjih godina je viralna. Njegov cartoonish dizajn je zabavan, a siluete i forme su uvek na granici nenosivog. Time Anderson koketira sa umetnošću, čineći Loewe komercijalnim, sa primesom avangarde.
Jonathan Anderson je kolekcionar predmeta i strastveno podržava zanatlije i umetnike kroz izložbe i inicijative kao što je Loewe Craft Prize. Takođe je kreativac koji se lako kreće između underground i mainstream uticaja. I baš zbog toga, on uspeva da zainteresuje široku publiku. Za one koji vole komercijalnu garderobu, Anderson se poigrava Loewe logoom, a za alternativnije, tu su komadi koji oduzimaju dah.
Koketiranje sa dva sveta
Čini se da je to hodanje po ivici između oba sveta ono što Loewe čini poželjnim. Jonathan Anderson je ovog leta bio jedan od najpopularnijih dizajnera, oblačeći poznate ličnosti kao što su Anna Wintour, Ariana Grande, Taylor Russell i Omar Apollo za ovogodišnji Met Gala događaj.
Loewe u svojim kampanjama prikazuje poznate ličnosti izmeštajući ih iz očekivanih standarda i predstavljajući ih kroz Loewe univerzum. Sve to skupa čini Loewe popularnim, poželjnim i zabavnim. Svaka kampanja nas iznenadi stilizacijom i fotografijama i to uspevaju već godinama. Ovog leta, Jonathan Anderson je proslavio 10 godina od svoje prve kolekcije za španski luksuzni brend. Uspeh nije došao odmah, ali je ovaj talentovani dizajner uporno gradio modnu kuću da bi došli do toga gde su danas.
Anderson voli da šokira. Pretprošle godine je izazvao pažnju slanjem modela na pistu u cipelama sa razbijenim jajima na petama i u džemperima koji izgledaju kao pikselizovana grafika iz video igre iz ’90-ih. Ovi lookovi su ismevali apsurde današnjice – quiet luxury, metaverse – Loewe svaki put nadmaši svoju reputaciju nekoga ko krši pravila modnog sveta i stvara kulturni uticaj. U tome i jeste čar i uspeh čoveka koji stoji iza kreativne direkcije španskog brenda. Flertovanje sa pop kulturom, avangardom i medijima, učinilo je da Loewe bude u svakom smislu jedan od nabitnijih modnih uticaja današnjice. Voleli ili ne, Jonathan Anderson ostaje upisan u modnim analima i tu možemo da se složimo.