Sada čitate
Ovo su likovi iz filmova čije stajlinge kopiramo

Ovo su likovi iz filmova čije stajlinge kopiramo

Moda na velikom ekranu odavno je postala kulturni kompas. Kostimi koje likovi iz filmova nose nisu samo vizuelni odraz već simbol identiteta i društvenih struja koje oblikuju narativ. Filmski kostim ima moć da prenese priču ijedne izgovorene reči, a pojedini stilovi su u toj meri uticajni da neretko oživljavaju na ulicama stvarnog sveta. U nastavku analiziramo šest kultnih filmova i likove čiji stilovi su postali neizostavni deo pop kulture.

“10 Things I Hate About You” (1999)

Katarina Stratford, glavna junakinja ovog tinejdžerskog klasika, nameće stil koja oslikava njen buntovni karakter i želju za slobodom. Flanelske košulje, pamučni topovi i čizme s debelim đonom deo su njenog “ne zanima me” stava prema društvenim normama, što je istovremeno bio odraz mode devedesetih. Njena garderoba je jednostavna, ali “glasna”.

“Kids” (1995)

Ovaj kontroverzni film prikazuje njujoršku omladinu kroz prizmu ulične kulture devedesetih. Stil likova poput Tellyja i Jennie nije samo jednostavna kombinacija, već vizuelni identitet – baggy pantalone, patike, oversize majice sa printovima i kačketi deo su autentične estetike skate scene. Ovaj film redefinisao je šta znači biti “cool”, dajući prednost “neupeglanoj”, sirovoj energiji ulice, koja i danas inspiriše urbanu modu i brendove kao što su Supreme i Stüssy.

“The Devil Wears Prada” (2006)

Miranda Priestly, oličenje moćne žene u modnoj industriji, nosi oštro krojeve kapute i sofisticirane haljine koje naglašavaju njenu autoritarnu figuru. Nasuprot tome, transformacija Andy Sachs od nošenja jednostavnih džempera do couture komada naglašava moć mode kao sredstva smospoznaje i izražavanja. Ovaj film ne samo da nas je podsetio na važnost kvaliteta i detalja onoga što nosimo na sebi, već nas je inspirisao da sagledamo garderobu kao deo našeg ličnog brendiranja.

“Uncut Gems” (2019)

Howard Ratner, lik Adama Sandlera, definiše stil koji je hrabar i nekonvencionalan. Kožne jakne u smelim bojama, zlatni lanci i velike naočare stvaraju estetiku koja kombinuje blještavilo i neurednost njujorških trgovaca devedesetih. Njegov stil postao je simbol osobe koja balansira između kiča i sofisticiranosti, čineći ga neobičnom, ali privlačnom modnom referencom za one koji vole eksperimentisanje.

“In the Mood for Love” (2000)

Wong Kar Waijevo remek-delo odiše nostalgičnom atmosferom, a Su Li-zhen, koju igra Maggie Cheung, nosi qipao haljine koje su oličenje suptilne ženstvenosti i discipline. Svaka haljina pažljivo je odabrana kako bi oslikala njeno emotivno stanje i unutrašnja kolebanja. Tradicionalni krojevi sa savremenim motivima inspiracija su za sve koji teže eleganciji s dozom nostalgije, dok njen stil ostaje univerzalna lekcija o moći minimalizma.

“The Royal Tenenbaums” (2001)

Stil porodice Tenenbaum prikazuje njihovu neobičnu dinamiku i unikatne ličnosti. Margot Tenenbaum, sa svojim vintage krznenim kaputom, prugastom haljinom i prepoznatljivim tamnim ajlajnerom, postala je ikona za sve koji vole spoj jednostavnosti i ekscentričnosti. Richiejeve trake za kosu i sportski komadi dodaju dozu retro nostalgije, dok Chasova crvena trenerka unosi prepoznatljivu boju u paletu filma. Ovaj spoj vintage i sportskog stila i danas se koristi u modnim kolekcijama koje slave individualizam poput Gucci linije za sezonu jesen/zima 2015.

Likovi iz filmova čije stajlinge kopiramo
Likovi iz filmova čije stajlinge kopiramo

Kostimografija ovih likova je odraz jednog vremena i ličnih transformacija. Njihov stil nas podseća da moda nije samo komad odeće, već jezik koji govori o tome ko smo i šta želimo da budemo. Kada biramo komade inspirisane ovim filmovima, ne preuzimamo samo stajlinfe, već ulazimo u narativ koji nas podstiče se izrazimo kroz odeću.

Početak