Socijalne mreže (pre svega TikTok) dovode nas do brzog zasićenja. Kada vidite istu stvar iznova i iznova, koja vam se recimo u prvi mah dopala, odjednom izgubi smisao. Very demure trend je doživeo svoj peak ovog avgusta. Gde god da smo se okrenuli, sve je bilo very demure i svi su koristili ovu ironičnu frazu bez predaha (čak je i Social Club kriv za to!). Ne možemo da kažemo da smo vrlo imuni na zabavne ili estetski interesantne momente, ali je činjenica da taj “momenat” traje sve kraće i kraće. Od brzog kolapsa very demure trenda, do iznenadnog kraja suitcase packinga, nakon što su ih korporacije masovno prihvatile, pogledajmo pravog krivca koji uništava viralne trendove – a to su brendovi. Brendovi unište trend brže nego što je stvoren.
Trendovi i marketing pomama
Iako bismo mogli da budemo u iskušenju i krivimo skraćeni vek online trendova zbog Tik Toka, veći krivac su korporacije. Korporacije, koje se uključuju u viralne momente čim dostignu popularnost, često čine da sve deluje izveštačeno. To je prva stvar koja uništava trendove. Nisu svi brendovi sposobni – niti bi trebalo – da komuniciraju sa svojim potrošačima na ovaj način. Ako ne odgovara njihovom imidžu, brendovi će delovati izveštačeno.



Brendovi moraju da procene da li trendovi odgovaraju njihovom identitetu. Zar ne bi bilo čudno da Hermès počne da koristi very demure? Ali ako Loewe kreira sadržaj o ovom trendu, sve ima mnogo više smisla.
Reći da svi brendovi uništavaju trendove je prilično generalizovano, i moramo da prihvatimo da postoji mali broj onih koji razumeju društvene mreže. Na primer, Marc Jacobs zna šta je potrebno da bi bio modni brend koji razume TikTok. Marc Jacobs je objavio čak i lozinku svog TikTok naloga u videu (marcjacobs123). Loewe je još jedan luksuzni modni brend koji govori jezikom socijalnih mreža. Jedan od njihovih poslednjih postova poručuje da “Ukoliko ovo dobije 2000 lajkova, intern će ostati nedelju dana duže”. Stvaranje iskrene i zabavne komunikacije sa svojom bazom fanova/potrošača je ono što je najbitnije. Kada brendovi unište trend zaista nema nazad, a jedino dalje rešenje je da stvore nove koji odgovaraju njihovom identitetu. Brendovi bi trebalo više da se trude, sem da dovode viralne trendove do apsurda.
