Modna kuća Jacquemus postoji od 2009. godine. ali tek od 2015. polako počinje da dobija na pažnji. Za ovaj vrlo kratak period od svega 9 godina, Simon Porte Jacquemus se uvukao u svaku poru modne industrije. Neosporivog talenta, Simon nije mogao da postigne ovoliki svetski uspeh sam. Možda su mu zvezde bile naklonjene (figurativno i doslovno), a možda i poneki finansijer. Dostići taj nivo proizvodnje i prodaje dizajneri nikada ne mogu bez potpore. Bilo kako bilo, uz svoj najbolji marketinški tim, mladi modni brend je godinama vladao – od Instagram feeda do e-commerce sajtova.
Ne mogu ni da nabrojim koliko smo kampanja videli, Simonovih golih torzoa, ličnog života i minijaturnih Jacquemus tašnica. Ceo splet okolnosti kao i Simonovo prisustvo na socijalnim mrežama (a ne možemo da osporimo i adut dobrog fizičkog izgleda) lansirali su brend do ekstremne popularnosti.
Brend na prvi pogled deluje nezaustavljivo. Radnja u Parizu i Dubaiu rade punom snagom; revija je održana na Kapriju a izbačena je još jedna kolekcija u saradnji sa Nike-om.
Ipak, Jacquemus polako ostaje bez sredstava. U planu kompanije je bilo lansiranje dva prodajna mesta godišnje. Otvaranja predviđena za 2025. godinu u LA-u i Majamiju, otkazana su pre nekoliko nedelja. Planirane franšize u Njujorku i Londonu su i dalje zakazane, ali šta će tačno biti i dalje se ne zna. Uprkos novčanim pritiscima s kojima se suočava, Simon i dalje odbija da uključi podršku LVMH-a.
U poslednjih nekoliko meseci, nakon što su proizvodi dugo nestajali s polica, Jacquemus doživljava nagli pad prodaje. Brend se takođe suočava sa visokom stopom vraćenih artikala. Od kada je u Francuskoj 1. januara 2022. stupio na snagu zakon o smanjenju otpada, modni brendovi više ne smeju da uništavaju neprodatu robu.
Da li je Jacquemus izgubio svoju čar?
Prirodno, ljudi se brzo zasite onoga što previše gledaju. To je naše prokletstvo. Poslednjih godina, Jacquemus je imao svu moguću pažnju ljubitelja mode. Njegovi komadi su prodavani velikom brzinom, kupci su se nadmetali ko ima više Le Chiquito torbica. Da li smo se na kraju zasitili brenda?
Ono što je problem današnjeg vremena je takozvani hype. Bilo da su u pitanju influenseri, medijske ličnosti ili pak brendovi, ko god da uhvati talas svoje neverovatne popularnosti, jaše ga dok se ceo svet potpuno ne zasiti. Deluje da Jacquemus doživljava sličnu sudbinu. To ne znači da će modna kuća nestati (kao na primer Hood by Air, i da li se iko toga seća?) niti da ćemo prestati da volimo Simonovu estetiku. Ali najduže opstaju oni koji imaju steady growth. Jacquemus je imao (ne)sreću da njegov uspeh postane viralan a komadi previše viđeni. U relativno kratkom periodu ovo ime se nalazilo svuda. Svi su ga nosili, oni koji ga nisu nosili su ga želeli.
Drugi problem, aka unpopular opinion je dizajn. Komadi su komercijalni, ženstveni a velikim delom i seksi. Ipak, postoji populacija žena koje ne mogu da vide sebe u Jacquemus komadima. Većina komada koje Simon i tim dizajniraju su naklonjeni zapravo zgodnim devojkama (ako pričamo o ženskim kolekcijama) koje ne prezaju da pokažu svoje telo. Ne bih da budem ta osoba, ali dizajn je fokusiran prema jednoj tipologiji građe i time umesto da proširi svoju target grupu, brend ga smanjuje.
Šta dalje, Simon?
Od Simona publika očekuje nešto novo. Već sezonama deluje kao da gledamo jednu te istu, proširenu kolekciju. I koliko god je bitno ostati veran DNK svog brenda, došlo je vreme da nas iznenadi nečim novim. Ne novom viralnom kampanjom, ili torbicom koja će odmah postati meme, već sazrevanjem kroz dizajn gde će svojim fanovima ponuditi sebe ali na jedan malo svežiji način.