Dizajnerske rezidencije su stambeni kompleksi koji inkorporiraju dizajn i stil usluge svog brenda. U poslednjoj deceniji, broj ovih ponuda je znatno porastao, a očekuje se da će se do 2030. gotovo udvostručiti. U Dubaiju je ovaj trend u potpunosti popularizovan i upravo tamo se nalazi najviše luksuznih rezidencija modnih kuća nego bilo gde u svetu, preuzevši titulu koju je dugo uživala Južna Florida. Dok broj projekata neprestano raste, istim tempom raste i cena. Bulgari Lighthouse, koji se sastoji od 31 „penthausa“ raspoređenih na 27 spratova, sa trospratnim „Sky Villa“ konceptom od 13.000 kvadratnih metara, prodat je za 112 miliona dolara u februaru 2023. godine.
Armani, Bulgari i Dubai
Patricia Viel, izvršna direktorka ACPV ARCHITECTS, firme koja stoji iza Bulgarijevog projekta, istakla je za CNN doprinos brendova u povećanju atraktivnosti ovih rezidencija. Govorila je i da ovakva vrsta nekretnine nije samo “lepa zgrada” već da dizajnerske rezidencije imaju operativne zahteve sličnije odmaralištu ili hotelu nego stambenom bloku. Bulgari opisuje sve jedinice u Lighthouseu kao „penthouse“ zbog ekskluzivnosti svakog stana: stanovi zauzimaju pola ili ceo sprat, imaju 180 ili 360-stepeni pogled, a raspoređeni nivoi stvaraju osećaj privatnosti na terasama koje se ne preklapaju. Ovaj pristup dizajnu omogućava maksimalnu privatnost i ekskluzivnost.
Dizajnerske rezidencije često nude kompletno opremljene stanove i pristup svim luksuznim sadržajima obližnjih hotela ili odmarališta, uključujući restorane sa Michelin zvezdicama i svetski poznate barove. Ovo privlači kupce visokog neto bogatstva koji traže „instant pristup“ luksuznom životnom stilu Dubaija. Ovakav vid neketnina unose dodatni prihod luksuznim brendovima kroz naknade za licenciranje ili upravljanje, dok za developere brendiranje znači više cene. Nekretnine u Dubaiju su često prodavane van plana, gde kupci kupuju pre nego što je izgradnja završena, oslanjajući se na lokaciju, planove i rendere. Ovo smanjuje rizik, posebno za međunarodne kupce, jer brendirane rezidencije pružaju dodatnu sigurnost u pogledu kvaliteta i usluge.
Na primer, Armani Beach Residences na Palm Jumeirah ostrvu, dizajnirao je nagrađivani japanski arhitekta Tadao Anda i stanovi su prodati po ceni 63% višoj po kvadratnom metru u odnosu na druge brendirane rezidencije na tom ostrvu. Ovaj projekat je prvi od mnogih za developera Arada, koji planira da nastavi sa brendiranim rezidencijama zbog velike potražnje i interesa kako kupaca tako i developera.