Glenn Martens, kreativni direktor brenda Diesel, pristupio je kolekciji za proleće/leto 2025 s promišljanjem o prirodi mode, materijala i cirkularnosti. Njegova vizija je nadilazila samu estetiku – bila je to potraga za suštinom transformacije, reciklaže i stalne evolucije kroz materijal koji predstalja polaznu tačku kreiranja Diesel identiteta: teksas. Martens je u intervjuima neretko isticao da je moda ogledalo društva i da ona, kao i savremeno društvo, prolazi kroz faze propadanja, obnove i ponovnog stvaranja. Inspiraciju je crpeo iz ideje o otpadu kao izvoru lepote i inovacije, u kontekstu moderne ekologije i održivog razvoja. Evo kako je sve izgledalo kroz objektiv Mile Đenić.
Jedan od ključnih elemenata revije bio je monumentalni set napravljen od preko 15 tona ostataka teksasa, koji nije bio samo vizuelno impresivan, već je predstavljao svojevrsni simbol Martensove posvećenosti upravo cirkularnoj proizvodnji. Ovi ostaci, naravno, neće završiti na deponijama, već će biti reciklirani i vraćeni u industrijski proces. Na taj način, Diesel je iskoristio reviju kao platformu za širenje svesti o potrebi za održivim pristupom modi. “U otpadu leži lepota, u cirkularnosti teksasa se krije budućnost mode”, izjavio je Martens, naglašavajući važnost disruptivnog pristupa industriji koja je dugo bila sinonim za prekomernu potrošnju.
Martens je takođe pokazao kako moda može da postane refleksija o prolaznosti i ponovnom stvaranju.
Njegove kreacije za sezonu SS25 bile su provokativne, sa jasnim umetničkim naglaskom. Komadi poput jakni od preostalog konca, teksasa koji podseća na kožu, i majstorski obrađene devoré teksture, kreirani su sa ciljem promišlja o tekstilu i modi ne samo kao proizvodu, već kao konceptu promene. Pritom je koristio trompe l’oeil tehniku, stvarajući iluzije koje prevazilaze granice poznatog.
Ovaj pristup nije bio samo vizuelni spektakl, već i dublje razmatranje o ulozi mode u svetu koji se menja. Martens je kroz Diesel SS25 kolekciju postavio pitanje: može li moda, kao i tekstil koji koristi, biti bezvremena, ali i odgovorna? Da li može predstavljati most između prošlosti i budućnosti, između onoga što odbacujemo i onoga što želimo da sačuvamo? Diesel je, kroz ovu reviju, na velika vrata ušao u dijalog o održivosti, pokazujući da moda nije samo površna industrija, već ona koja može oblikovati i promeniti svet oko nas. Reviju je zatvorila Alex Cosani, a u prvom redu Mila Đenić uočila je popularne muzičke zvezde poput Damiana Davida i Hoshija.