Za fenomen “Brat Summer” znaju i oni koji o umetničkom izrazu Charli XCX ne znaju gotovo ništa. Vratimo se nakratko nekoliko meseci unazad. Kada je britanska izvođačica predstavila album “Brat” nismo ni slutili da će jedan muzički projekat tako lako zameniti svoju izvornu formu i postati svojevrsni kulturološki pokret. Društvene mreže su postale mesto susreta svih onih koji zagovaraju anarhične ideologije i borbu protiv ustaljenih “clean girl” normi kreirajući antitezu dosadašnjoj estetici koja je glorifikovala upravo minimalizam i besprekornost – u svemu. Više nismo uživali u self-careu već na rejvu.
Pojedini analitičari tvrde da je Charli XCX pokazala kako izgleda školski primer inovativnih marketinškig strategija.
Kažu i da je jedan od ključnih faktora uspešnosti “Brat Summer” fenomena aktivan angažman fanova i stvaranje osećaja zajedništva i pripadanja određenom narativu. Od “Brat Generatora,” koji je omogućio korisnicima da kreiraju sopstvene verzije omota albuma, pa sve do live sesija na TikToku koje su doprinele dodatnom širenju prisustva ovog muzičkog projkta na društvenim mrežama s obzirom na to da je fanovima time omogućeno učešće u samoj kampanji. “Brat” etos usvojili su i influenseri, a kreiranjem prateće filozofije Charli je uspela da se poveže s mlađim generacijama koje su se identifikovale sa njenim anti-tradicionalnim pristupom kako muzici, tako i celokupnom lifestyleu koji su svojevremeno furale ultimativne “it” devojke Paris Hilton, Nicole Richie i Lindsay Lohan.
Ibica je ovog leta bila epicentar “Brat Summer” fenomena, a snimci Charli za DJ pultom ne izlaze iz trendinga. Eskluzivnost ovih događaja popularizovali su rejv kulturu zajedno sa promenom muzičkog pravca britanske pevačice koja je donedavno važila za predstavnicu popa. Bilo kako bilo, reklo bi se da su marketing strategije shvatili svi osim modne industrije. Naime, brendovi i poznati retailovi usvojili su takozvanu “Brat green” nijansu koja se nalazi na prepoznatljivom kaveru albuma. Primera radi, Harrods je lansirao Longchamp torbu s haštagom #bratgreen što je ukazalo na to da je ovaj trend uvršten i u najelitnijim redovima. Takođe, u Kini, na platformama poput Xiaohongshua, korisnici su nekontrolisano počeli da pokazuju svoje modne i beauty lookove u neon zelenim tonovima.
Međutim, šta je u ovom kontekstu pogrešno interpretirano, pitate se?
Charli zaista nije bila inspirativna kada je reč o njenom vizuelnom identitetu sve dok nije predstavila “Brat”. Sa prvim spotom bilo je jasno da je reč o evoluciji njenog stila, a dodatnu potvrdu dobilii smo u trenutku kada smo shvatili da su u projekat uključene i miljenice modne industrije poput Julie Fox i Gabbriette. Čizme do kolena, mini suknje i još kraći šorcevi postali su preduslov za autentično “Brat Summer” iskustvo. Zelenu boju prihvatam isključivo na majici sa natpisom “I’m so Julia”.
Iako su brojne etikete usvojile “Brat green” i time postigle određeni uspeh, u potpunosti su zanemarile širi diskurs ovog projekta i autentičnost ličnog stila koji se zasniva na pretežno crnoj nijansi i transparentnom izrazu dvehiljaditih. Shodno tome, dolazimo do zaključka da je nedovoljno promišljenim potezima narušena atraktivnost fenomena koji je imao predispoziciju da postane vanvremenska ideologija. Na profilu @databutmakeitfashion možete da vidite preciznu analizu koja prikazuje veoma brz pad u potražnji za komadima u neon zelenoj boji.