Sada čitate
Da li smo previše basic?

Da li smo previše basic?

Ophrvani trendovima kako da kupujemo i nosimo basic komade, da li smo postali previše dosadni i “basic” i gde je nestala autentičnost?

Poslednji godina svi pišu o basic stvarima, o kapsula garderoberima i tome kako nam je sve to neophodno. Pokrenuto je more novih brendova koji se upravo baziraju na klasičnim, jednostavnim komadima, da ne znamo više ni kako da odaberemo niti šta bismo više kupili.

U međuvremenu, sleng “basic” postao je snishodljivi način opisivanja osobe karakterno a i estetski. Pitanje je, da li zaista želimo da budemo basic ili je to samo trend?

Prema podacima Google-a, pretrage za capsule wardrobe povećale su se za 60 procenata u poslednjih 12 meseci. Jasno je da je svima privlačno da što manje vremena provode ispred ormana, birajući svoj sledeći autfit. Da bi zadovoljili potražnju, brendovi širom industrije počeli su da prodaju gotovo identičnu odeću. Bilo da se radi o streetwear brendovima, ili onim koji nude istu quiet luxury estetiku, klasični komadi su svuda prisutni. I previše ih je.

Neke kompanije uživaju veliki uspeh, zasnivajući svoje biznise na ovom trendu, ali na kraju dana, koliko belih majica je previše? Nikome ne treba beskraj identičnih pantalona, košulja i sakoa, nadasve što takvi komadi ne poseduju svoj identitet niti kakav stilsti pečat.

Šta se krije iza buma basics trenda?

Neki smatraju da se iza svega nalazi prezasićenje mikro-trendovima. Potrošači često kupuju komade jer predstavljaju nešto. Stil, pokret, supkulturu; stvari predstavljaju izraz kojim neverbalno artikulišemo ko smo i šta nam se dopada. Međutim, kako se suočavamo sa ekonomskim i političkim nesigurnostima, potrošači menjaju svoje ponašanje. Fokus se pomera sa apstraktnih, simboličnih kupovina na odeću sa jasnim, funkcionalnim vrednostima. U ovom okruženju, potrošači daju prioritet pre svega praktičnosti i pouzdanosti u svojim modnim izborima.

Ali i basic komadi mogu da se gomilaju nesvesno. Iz uverenja da su to stvari koje su neprolazne, potrošači imaju tendenciju da prekomerno kupuju uprkos tome što je osnovna poruka kapsula garderobera održivost. Na kraju krajeva, spora i održiva moda je način razmišljanja, a ne estetika. Stvar je u samo-kontroli i promišljenom konzumiranju. Bilo da su u pitanju klasični krojevi i boje, ili nešto vanserijski i upečatljivo, način na koji kupujemo je najbitniji.

A da li smo postali previše basic? Verovatno i jesmo. Izbombardovani belim majicama, crnim helankama, sivim pantalonama i blejzerima, pomalo se gubi identitet i sopstveni stil. Svi počinju da liče jedni na druge, bez ikakvog sopstvenog izraza. Ipak, quiet luxury, capsule wardrobe i basics su samo pitanje trenda. Ali kao i svakom drugom, i ovome će doći uskoro kraj.

Početak