Modne magazine smo pretežno kupovali (ili još uvek kupujemo?) zbog “lepih” fotografija, a sada su monopol nad istim preuzeli brendovi. Kada je Nadia Lee Cohen predstavila kampanju za SKIMS, Hypebeast su kupili i oni koji o streetwear supkulturi ne znaju ništa. Advertorijali su poslednjih godina postali neizostavan deo modnog narativa, često zauzimajući jednako istaknuto mesto kao i tradicionalni modni editorijali. Ova transformacija ogleda se u promeni načina na koji potrošači doživljavaju i konzumiraju sadržaj, kao i u načinu na koji brendovi pristupaju komunikaciji sa svojom publikom. Suštinska razlika između advertorijala i modnih editorijala leži u njihovim osnovnim ciljevima. Modni editorijali su u svojoj suštini posvećeni umetničkom izrazu i kreativnoj prezentaciji odeće. Njihov zadatak je da kroz pažljivo osmišljene fotografije i stilizaciju ispričaju priču koja prevazilazi sam proizvod, stvarajući inspirativni i aspirativni sadržaj koji pomaže u oblikovanju svetskih trendova.
Nasuprot tome, advertorijali, iako estetski često jednako privlačni, imaju komercijalni cilj. Oni su oblikovani kao sadržaji koji izgleda poput uredničkog članka, ali ih sponzorišu brendovi. Ključna prednost advertorijala je njihova sposobnost da diskretno integrišu promotivnu poruku, tako da čitaoci nesvesno uživaju reklamni sadržaj, verujući da se radi o neutralnom uredničkom materijalu. Istorijska perspektiva advertorijala vodi nas unazad nekoliko decenija, kada su brendovi počeli da istražuju suptilnije načine da privuku kozumente. Kako je tradicionalno oglašavanje gubilo na efikasnosti zbog zasićenosti tržišta, advertorijali su postali popularna alternativa. Oni su pružili način da se oglašivačke poruke isporuče kroz medije u formatu koji je privlačan i verodostojan, čime su stekli poverenje publike.
Promene u 2024. godini dodatno su osnažile ulogu advertorijala, jer su se oni izdigli na nivo gotovo jednak modnim editorijalima.
Ona je delimično posledica i promena u ponašanju potrošača, koji sada vape za informativnim, estetski privlačnim i relevantnim sadržajem koji će ispuniti njihove potrebe i interese. Brendovi su odgovorili na ovaj zahtev stvaranjem advertorijala koji nisu samo promotivni, već i edukativni i inspirativni, često uklapajući elemente održivosti i društvene odgovornosti, što je posebno važno u savremenoj modnoj industriji.
Digitalizacija i rast društvenih mreža dodatno su ubrzali ovu transformaciju. Prema izveštaju McKinsey & Company, 2024. godina donosi promene u marketingu, gde se advertorijali, zajedno sa generativnom AI tehnologijom, koriste za kreiranje personalizovanih i angažovanih sadržaja, čime se osnažuje njihov uticaj na potrošače. Ovi sadržaji neretko uključuju interaktivne elemente, kao što su video sadržaji, ankete i drugi formati koji angažuju korisnike, čime se dodatno povećava njihov uticaj. Konačno, advertorijali više nisu samo sredstvo za povećanje prodaje; oni su postali integralni deo brend strategije, ujedinjujući umetničku viziju sa komercijalnim ciljevima. Na taj način, oni reflektuju šire promene u modnoj industriji, gde se tradicionalne granice između umetnosti i komercijale sve više brišu, stvarajući novi, hibridni oblik komunikacije koji istovremeno informiše, inspiriše i prodaje.