Visoka moda je oduvek bila zatvoreni sistem kojem je bilo gotovo nemoguće pristupiti ukoliko nisi “plave krvi”, aristokratskih korena, potomak velikih umetnika, holivudska diva, muzička senzacija ili pak vitka manekenka koja bi onu nedostižnu modu iskusila svega nekoliko minuta koliko bi joj bilo potrebno da se došeta od jednog do drugog kraja piste i nazad. Međutim, reklo bi se da je po sredi svojevrsna revolucija, period tranzicije u kojem je inkluzivnost imperativ, a TikTok zvezde neizostavni element. Addison Rae je zaludela Gen Z, pa i Mela Ottenberga koji je upravo stao iza kreativne direkcije njenog spota za pesmu “Diet Pepsi”. A, da li ste čuli za Addisoncore?
Addisoncore, TikTok i visoka moda
U neobuzdanom moru “coreova” istakao se i onaj koji nosi naziv po TikTokerki Addison Rae. Addisoncore je postao značajan kulturološki fenomenom, nešto poput onog Brat Summer, te predstavlja konvergenciju viralnih internet trendova i tradicionalnih modnih normi. Ovaj trend obuhvata sve ono što Addison Rae u svojoj suštini jeste sa fokusom na mladalački izraz i neposrednost istog. Svedočanstvo oblikovanja vodećih ideologija kroz društvene mreže, uticaj influenserke vidljiv je unutar različitih apsekata pop kulture.
Ključna figura u ovom kulturnom pomaku jeste gorepomenuti Mel Ottenberg (nekadašnji Rihannin stilista) koji je prepoznatljiv po avangardnom pristupu i sposobnosti da spoji visoku modu sa modernim vizijama. Ottenbergova uloga u spotu za pesmu “Diet Pepsi“ ukazuje na rastući uticaj digitalnog tržišta na izvorne paradigme modne industrije. Njegov rad neretko izaziva konvencionalne estetike, a saradnja sa Addison Rae nije izuzetak. Ono što je Ottenberg učinio za Addison, svojevremeno je Nick Knight učinio za Lady Gagu.
Integrisanje TikTok kulture unutar redova visoke mode predstavlja osnovnu promenu u načinu na koji se trendovi konzumiraju. Brza diseminacija trendova na TikToku i demokratizacija mode primorali su industriju da preispita svoj pristup stilu i kreativnosti. Addisoncore je manifestacija ove promene koja ističe na koji način digitalne platforme oblikuju budućnost mode.