Prelazak Pierpaola Picciolija u Fendi mogao bi biti jedan od najznačajnijih poteza u modnoj industriji u poslednjih nekoliko godina. Prema navodima izvora poput Miss Tweed, Piccioli bi trebalo da zameni Kima Jonesa na čelu kreativne direkcije u Fendiju, što bi označilo novu eru njegove karijere. Miss Tweed, magazin poznat po ekskluzivnim informacijama, pretežno onih “procurelih” iz sveta mode, izveštava da je prelazak praktično potvrđen, ali će konačna odluka zavisiti od LVMH-a, konglomerata kojem pripada Fendi.
Pierpaolo Piccioli je nedavno napustio Valentino, gde je proveo 16 godina, uspešno pozicionirajući brend kao jedan od najprepoznatljivijih na globalnoj sceni visoke mode. Odlazak iz Valentina bio je neočekivan i otvorio je vrata spekulacijama o njegovoj sledećoj destinaciji. Pre nego što se pojavila vest o mogućem prelasku u Fendi, Piccioli je bio dovođen u vezu sa Guccijem. Ove glasine su se “pojačale” nakon što su njega i suprugu fotografisali kako nose Gucci aksesoare, što je mnogima izgledalo kao potencijalni marketinški trik. Ipak, drugi su ovu situaciju interpretirali kao podršku Sabatu de Sarnu, aktuelnom kreativnom direktoru italijanskog brenda.
Ono što je zanimljivo jeste način na koji su ove informacije dospele u javnost. LVMH tradicionalno najavljuje odlazak kreativnih direktora pre nego što objavi ime naslednika, ali “curenje” informacija preko neformalnih kanala sugeriše da bi moglo doći do preispitivanja internih procedura i kontrole informacija unutar kompanije. Reklo bi se da upravo ukazuje i na potrebu da se prilagode modernom medijskom pejzažu, gde društvene mreže i digitalni mediji igraju ključnu ulogu u formiranju javnog mnjenja.
Da li bi Piccioli bio bolji izbor od Kima Jonesa?
Ukoliko Pierpaolo Piccioli preuzme Fendi, ovo bi moglo predstavljati značajnu promenu u kreativnom smeru brenda. Pod Kimom Jonesom, Fendi je balansirao između luksuzne mode i sportske elegancije, dok bi Picciolijev stil, poznat po bogatim dekoracijama, snažnoj simbolici i emotivnim kolekcijama, mogao uneti novu vrstu rafiniranosti i romantičnosti. Njegova sposobnost da iskoristi kodove brenda i transformiše ih na savremen način mogla bi dodatno osnažiti Fendi kao luksuzni modni lider. Međutim, iako Miss Tweed izveštava sa visokim novinarskim standardima, ostaje da se vidi da li će LVMH potvrditi ovu vest. U svakom slučaju, prelazak Picciolija u Fendi biće pomno praćen i sigurno će imati značajan uticaj na modne tokove u godinama koje dolaze.