Nakon Njujorka, Londona i Milana odlazimo u Pariz. Paris Fashion Week predstavlja krunu svih neverovatnih modnih događanja. Ova nedelja je obeležena brojnim neprocenjivim dizajnerskim komadima i ključnim revijama, koje simbolizuju kreativnost i inovaciju u svetu mode. Danas PFW recap donosi nama najzanimljivije modne kuće i kratke priče o poslednjim kolekcijama koje su upravo prikazane u Parizu.
PFW recap
Schiaparelli
Revija je bila neskrivena proslava ženskog tela, sa kreacijama koje su naglašavale struk ispod korseta – detalj koji je svakoj kombinaciji dodao neospornu senzualnost. Izuzetni komadi uključivali su polo haljine, bodi polo od bele pike trikotaže uparene sa drapiranim suknjama, kao i pripijene haljine skupljene u sredini u pletenice, završene metalnim kopčama. Korseti, drapirane haljine, crveni akcenti i upečatljivi metalni detalji uneli su dašak haute couturea u ready-to-wear kolekciju.
Saint Laurent
Krojevi inspirisani poslovnim stilom imali su muževnu formu, ali su na ženskom telu delovali još snažnije. U Vaccarellovim odelima, košuljama i kravatama osećala se suzdržanost, odraz njegove novootkrivene želje za redom – a upravo je ta rigidnost podstakla ozbiljniji pristup odevanju. Sa druge strane Vaccarello nam je uneo i dašak zabave kroj komade koji su šareni, drapirani i suknje pune volumena.
Alexander McQueen
Kolekcija je uključivala krojeve koji uzimaju inspiraciju iz britanskog odela. Pojavili su se i ručno šiveni čipkani detalji i ramena koja su sužena i naglašena visinom. Seán McGirr je ovaj put koristio irsku mitologiju. Banshee, vilA koja najavljuje smrt svojim tužnim krikom provlačila se kroz celu kolekciju. I zaista možemo da osetimo dozu strave i nestvarnosti, kroz transparente materijale, prozirne bele tkanine i slojeve. Na poslednjem looku, modelu prekrivenom od glave do pete u kristalima, McGirr je personifikovao svoju viziju Banshee.
Rick Owens
PFW recap ne može da prođe bez kralja avangade – Rick Owensa. Owens je ponovo pozvao sve modne škole u Parizu da pošalju studente i profesore da učestvuju u reviji, zajedno sa članovima Owenscorp tima i nekim od njegovih bliskih prijatelja. Lepršavi plaštevi, crne odore, bajkerske jakne, pletene i teksas haljine činili su kolekciju proleće/leto 2025. Svaki komad predstavljao je skulpturalnu lekciju u tehničkom dizajnu, demonstrirajući Owensovo majstorstvo krojenja i oblikovanja materijala.
Valentino
Revija koja je ostavila publiku polarizovanu. Da Alessandro Michele voli sedamdesete, u to nismo sumnjali. Oduševljen istorijom modne kuće i bazom koju je gospodin Valentino ostavio za sobom, Michele je uzeo inspiraciju iz 70-ih kada je Valentino stvarao modu u Italiji kakvu niko drugo nije. Epohe su se preplitale, od torbi s resama iz ’60-ih do haljina iz ’30-ih i nakita za lice iz 2020-ih. Svaki look bio je upotpunjen bogatim asesoarom: fedorama i turbanima, čipkanim čarapama, salonkama s mašnama i blistavim minđušama u Art Deco stilu.
Dries van Noten
Dries Van Noten je u martu 2024. godine najavio svoje povlačenje, ali ne pre nego što je ostavio bogatu arhivu kao vodič za one koji dolaze nakon njega. U ovoj poslednjoj sezoni, njegov atelje u Antverpenu preuzeo je kreativno vođstvo dok je u toku potraga za novim kreativnim direktorom. Maslinasto zelena, fuksija i zagasita narandžasta boja ostali su glavni pečat kolekcije. A brokat, svila i razigrani printovi učinili su da neosetno uplovimo u eru bez Driesa mnogo, mnogo lakše.
Acne Studios
Neobična i nosiva u isto vreme, kolekcija je nadmašila sva očekivanja. Siluete ove kolekcije donele su oblike na ivici realnosti. Kućni predmeti (materijali) transformisani su u odeću, dok su pantalone imale kruti balonasti kroj. Zavese, voskirani stoljnjaci i tapacirung služili su kao inspiracija za proleće/leto 2025.
Loewe
Šta se desi kada utišamo svu buku? Jonathan Anderson se za ovu kolekciju pitao kako izgleda svet u kome su stvari svedene i redukovane. To ne znači da nam je spremio minimalističku kolekciju, naprotiv. Uz pomoć fišbajna i žica, suknje su se elegantno savijale i spuštale ili proširivale do prenaglašenih širina. Kožne jakne oblikovane su u mini plašteve a sjajne šljokice podsećale se na mokre ulice. Kao umetnik, Anderson zaista uspeva da nas iznenadi svake sezone nečim neočekivanim.
Stella McCartney
Revija je crpila inspiraciju iz moći, senzualnosti i sporta kroz upotrebu taktilnih materijala i prenaglašene dekoracije. Zanimljivo je da je ovu sezonu stilizovala Heidi Bivens, kostimografkinja poznate serije Euphoria, što je kolekciji proleće/leto 2025. dodalo dodatnu dozu slobode i seksipila.
Hermès
Monohromatska odela uključivala su kožne moto jakne preko prozirnih svilenih pantalona i pletenih grudnjaka. Igra boje i tekstura postala je fokus zahvaljujući čvrstim kašmirskim trench kaputima nespretno vezanim preko prozirnih donjih delova. Mekši materijali u kombinaciji sa čvrstim, strukturiranim tkaninama omogućili su zanimljivo kretanje i dimenziju. Kolorit prati priču kreativne direktorke Nadège Vanhee koja iz sezone u sezonu nudi paletu bogatih neutralnih ali i dubokih luksuznih tonova.
Dior
Maria Grazia Chiuri ovaj put je bila inspirisana sportom. Manekenke su nosile bodije sa izrezima, hibridne modele patika i sandala sa štitnicima za noge, torbe prebačene preko ramena i blistave bodi haljine. Uticaji motociklizma bili su prisutni u jaknama. Paleta crne, bele, neutralnih tonova i srebrne omogućila je pak siluetama da dođu do izražaja.
Balenciaga
Demna je još jednom predstavio koncept više nego dizajn. Na reviji za proleće/leto 2025, svetlucavi donji veš provirivao je ispod bundi, dok su puf jakne bile slojevito obučene preko pantalona niskog struka, a teksas farmerke pretvorene u rever jakni. iPhone-ovi su visili sa zglobova modela, s logotipom brenda koji je sijao na ekranima, dok su punjači bili uredno smešteni na spoljašnosti torbi. I dalje je potencirana predimenzionalnost, slojevitost i styling na ivici ludila. Vrlo Demna i vrlo Balenciaga.
Miu Miu
Miu Miu je još jednom potrvdio titulu kul brenda. Ovaj put videli smo no pants trend u vidu puf gaćica, slojevite stajlinge, svež kolorit i sportske komade. Spoj blejzera, širokih mantila i jakni od sjajne kože govore da je akcenat za narednu sezonu na outerwear komadima. Kvalitetni i razigrani geometrijski printovi su jedan od najjačih aduta Miuccie Prade i napokon su se vratili na velika vrata.
Chanel
Lepršavost, prozračnost i nagoveštaj prolaznosti bili su osnovne smernice kolekcije, koje je tim iz studija postigao na različite načine: suknje sa prednjim prorezima, kragne od slojeva paperjastog perja, šifonski plaštevi i platforme koje su dodale osećaj mladalačke energije. Mesto kreativnog direktora modne kuće Chanel i dalje stoji upražnjeno, ali to ne sprečava atelje da stvara kolekcije, čekajući novog dizajnera da ih vodi kroz narednu eru modne istorije.