Do sada smo svi čuli za Ozempic – lek za dijabetes koji je postao ultra moderan
Reč Ozempic sam čula već toliko puta da sam počela da se pitam, kakva li je to američka zavera. Lek za dijabetes postao je veoma popularan putem medija i poznatih ličnosti, u večitoj potrazi za najlakšim rešenjem da budu fit. Za utehu makar znamo da smo na kraju dana svi jednako lenji da odemo u teretanu. Neke od poznatih ličnosti koje su hot topic kada ukucate Ozempic su Elon Musk, Amy Schumer, Khloé Kardashian, Mindy Kaling ali i mnogi drugi. Zapravo pomama je u Americi postala epidemija. Tokom jednog od gostovanja, Amy Schumer je izjavila kako je već godinu dana na Ozempicu ali da se od leka oseća toliko loše, da ne može ni sa sinom da se igra lopte.
Stvar kod lekova kao što je Ozempic je da smanjuju apetit. Smanjen apetit znači manji unos kalorija, što znači da se mršavi lakše i bez ikakvog svesnog izgladnjivanja i mučenja.
Ono što se dešava pre svega u Americi (svima nama znanoj naciji ekstremno debelih ljudi, Mc Donald’sa, Coca Cole i XL porcija) da raste prodaja manjih veličina garderobe.
E-commerce sajtovi primećuju sve više kako njihove stare mušterije počinju da poručuju odeću i do dva broja manju. Poredeći sa 2022. godinom, prodaja ženskih veličina kao što su XXS, XS i S je porasla za 12%, dok je prodaja veličina kao XXL, XL i L opala.
Procenjuje se da će mršavljenje amerikanaca umanjiti prodaju mnogih kompanija u modnom sektoru za čak 20 miliona na godišnjem nivou.
Dok su tokom pandemije COVID-19 ljudi sve više kupovali široku i opuštenu garderobu, kompanije za istraživanje tržišta primećuju nagli porast broja potrošača koji se okreću ka rastegljivim, seksi, body-con opcijama.
Jedenje po restoranima je out, vežbanje postaje in
Istraživanje na više od 4.400 odraslih amerikanaca, sprovedeno u novembru 2023. godine, takođe je otkrilo da je 38% korisnika lekova prijavilo da češće vežbaju otkako su počeli da uzimaju lekove. Istovremeno, sve češće kuvaju kod kuće, umesto da jedu u restoranima.
Teško da postoji kategorija potrošnje, od hrane i pića do putovanja i slobodnih aktivnosti, koju rastuća upotreba lekova za mršavljenje u Americi neće poremetiti, kažu analitičari koji proučavaju uticaj tih lekova na ponašanje potrošača.
Kako li će se industrija promeniti u narednom periodu, ostaje da vidimo. Predviđa se da super skinny opet ulazi u modu. Nakon decenijske ere velikih zadnjica koja je preplavila čitavu Ameriku i Evropu, pretpostavlja se da će 00 veličina, odnosno 32, opet biti in. Era mog puberteta se vraća na velika vrata. A sve, kao i oblik i veličina tela, podložno je modnim trendovima. Najbitnije je da ostanete svoji.