U svetu gde moda i film idu ruku pod ruku, istražite kako kostimografi oblikuju likove i ostavljaju trajan uticaj.
Kada govorimo o filmskim likovima čiji stil ostavlja poseban utisak, moda igra ključnu ulogu u oblikovanju njihovog karaktera i pamćenju koje ostavljaju kod publike. Odevni stil na filmu često doprinosi razumevanju likova, reflektuje njihovu ličnost ili vremenski period u kojem se radnja odvija. Kreativnost kostimografa ne samo da obogaćuje priču već pruža i uvid u promene modnih trendova kroz vreme. Evo pregleda nekih od najupečatljivije obučenih filmskih likova, koji su svojim stilom obeležili filmsku istoriju. A ako vas zanima šta filmska šminka želi da poruči, ovo je tekst za vas.
Cher Horowitz // Clueless (1995)
Film „Clueless” ostavio je neizbrisiv trag u modnom svetu, pre svega zahvaljujući nezaboravnom stilu glavne junakinje, Cher Horowitz (Alicia Silverstone). Njene preppy kombinacije, „matchy-matchy” kompleti, mini suknje sa čarapama do kolena, platforme i upečatljivi aksesoari postali su sinonim za modu 90-ih. Dizajnerka kostima, Mona May, uspešno je spojila tinejdžerski duh sa sofisticiranim elementima, stvarajući prepoznatljiv i uticajan stil koji je inspirisao generacije. Cher je, bez sumnje, najuticajniji lik u filmu upravo zbog svog modnog izražavanja koje je preraslo sam scenario i postalo kultni fenomen.
Mia Wallace // Pulp Fiction (1994)
Mia Wallace iz filma „Pulp Fiction” ističe se kao jedan od najzapaženijih modnih likova, i to zahvaljujući pažljivo osmišljenim kostimima kostimografkinja Betsy Heimann. Njen prepoznatljiv stil uključuje skraćene crne pantalone, belu košulju s krojem i zlatne Chanel cipele, što ne samo da ilustruje njen status kao žene mafijaša, već i preispituje klasični filmski stereotip arhetipa femme fatale. Kombinacija muških i ženskih elemenata stvara napetost koja oslikava njenu zavodljivu, ali i opasnu prirodu. Njena odela, iako jednostavna, postala su ikonična jer savršeno balansiraju privlačnost, moć i misteriju.
Lisa Carol Fremont // Rear Window (1954)
Svaki film u čijim se odjavnim špicama nalazi ime Edith Head garantuje vizuelni spektakl, a „Rear Window” nije izuzetak. Ova legendarna kostimografkinja sarađivala je sa Alfredom Hitchcockom na svim njegovim Paramount filmovima. Ona je odevala Grace Kelly u niz elegantnih kostima koji su savršeno dočaravali njen lik Lise Carol Fremont, prefinjene verenice fotografa L.B. Jeffriesa (James Stewart). Hitchcock je želeo da Kelly „izgleda kao figurica od dresdenskog porcelana”. Head je to postigla kreacijama poput plisirane crne haljine i pistacio-zelenog odela. Ipak, kostim koji je ukrao svu pažnju je crni korzet sa V-izrezom, bela pufnasta suknja, beli šifon šal i ogrlica od bisera, za koji Lisa izjavljuje da je „upravo stigla iz Pariza”, postajući simbol bezvremenskog Holivudskog glamura.
Annie Hall // Annie Hall (1977)
„Annie Hall”, romantična komedija nagrađena Oskarom, priča neobičnu ljubavnu priču između Alvyja Singera, neurotičnog komičara, i Annie Hall, slobodoumne devojke. Ovaj film, pored duhovitih dijaloga i neobičnog humora, ostavio je trag i u svetu mode. Androgini stil Annie Hall, sa šeširima, kravatama, prslucima i širokim pantalonama visokog struka, postao je jedan od simbola mode sedamdesetih, uhvativši duh vremena i popularizujući trend koji je već bio prisutan. Zanimljivo je da je Diane Keaton, glumica koja je tumačila Annie, imala veliku slobodu u kreiranju izgleda svog lika. Vudi Allen je, prepoznavši njen jedinstveni stil, dao Keaton odrešene ruke u odabiru garderobe. Zahvaljujući tome, „Annie Hall” je postao ne samo filmski klasik, već i modna inspiracija za naredne generacije.
Raynolds Woodcock i Alma // Phantom Thread (2017)
„Phantom Thread”, film smešten u svet visoke mode pedesetih, prati Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis), renomiranog kreatora koji oblači londonsku elitu. Njegov svet se menja kada upozna Almu (Vicky Krieps), koja postaje njegova muza. Day-Lewis se za ulogu pripremao studirajući modu i čak je sam rekreirao Balenciaga haljinu. Njegov lik, Woodcock, nosi odela od finih materijala, tvid jakne i ručno rađeni kaput. Film obiluje izuzetnim kreacijama od svile, somota i čipke, delo kostimografa Marka Bridgesa i tima krojačica. „Phantom Thread” je vizuelno remek-delo koje slavi lepotu visoke mode.
Foto: IMDb.com