Sada čitate
To Rome with Love: Maria Grazia Chiuri je nova kreativna direktorka modne kuće Fendi

To Rome with Love: Maria Grazia Chiuri je nova kreativna direktorka modne kuće Fendi

Pre svega dve nedelje, modni svet je sa nestrpljenjem iščekivao odgovor samo na jedno pitanje: ko će naslediti Silviju Venturini Fendi na čelu kreativnog usmerenja kuće Fendi? Spekulacije su bile glasne, nagađanja pregršt, a dilema je sada konačno i rešena. Maria Grazia Chiuri, nakon devet godina provedenih u Dioru, imenovana je za novu glavnu kreativnu direktorku modne kuće Fendi.

Ovo, međutim, nije samo još jedno u nizu premeštanja na vrhu modne industrije. Ovo je priča o povratku kući, zatvaranje jednog kruga koji je započet pre više od tri decenije, i otvaranje novog, verovatno najznačajnijeg poglavlja u novijoj istoriji rimske kuće.

Priča o povratku

Da bismo razumeli težinu ovog imenovanja, moramo se vratiti u 1989. godinu. Tada je mlada Maria Grazia Chiuri započela svoju karijeru upravo u Fendiju, kao dizajnerka aksesoara, radeći pod vođstvom pet legendarnih sestara Fendi. Deset godina provela je u ateljeu, gde je, između ostalog, vodila razvoj jedne od najpoznatijih torbi u istoriji mode – kultne Baguette torbe.

Nakon Fendija, njen put, zajedno sa kreativnim partnerom Pierpaolom Picciolijem, vodio je u Valentino, a zatim i u Dior, gde je 2016. ispisala istoriju kao prva žena kreativna direktorka ženskih kolekcija. Sada, nakon Pariza, vraća se u Rim, grad koji je njen dom i srce brenda koji će predvoditi.

Šta Chiuri donosi u Fendi?

Njen dolazak u Fendi je mnogo više od simboličnog povratka. Ona donosi tri ključna elementa koja bi mogla da definišu budućnost brenda. Njena nepokolebljiva feministička vizija je u Dioru bila njena ideologija kojom je oblikovala čitavu modnu kulturu. Od majica sa natpisom „We Should All Be Feminists” koju je nosila čak i Penelope Cruz u Almodovarovom filmu, do saradnji sa vodećim svetskim umetnicama, njen rad je uvek nosio snažnu poruku o osnaživanju žena. Ta vizija savršeno rezonuje sa nasleđem koje zatiče pod krovom Fendi, brenda koji je, kako je i sama izjavila, „izvanredna kompanija osnovana od strane žena”.

Dokazana sposobnost da kreira komercijalni uspeh je, pak, izvesno bila ključna karika. Tokom njenog mandata u Parizu, prodaja Diora je učetvorostručena. Chiuri poseduje redak talenat da spoji visoku kreativnost sa dubokim razumevanjem želja moderne žene, a njena ekspertiza za aksesoare gotovo je nepogrešiva.

Ako je profit bio ključni faktor, autoritet je bio presudni, jer njeno imenovanje znači i formiranje nove strukture moći. Njena uloga glavne kreativne direktorke obuhvataće sve linije – žensku, mušku i visoku modu – čime se, po rečima Ramona Rosa, izvršnog direktora, obezbeđuje „konzistentnost i dugoročna čvrstina narativa”. Uz Silviju Venturini Fendi na novoj poziciji počasne predsednice, zadužene za nasleđe i arhivu, Fendi dobija moćan ženski duo na čelu.

Sledeće poglavlje

Na kraju, imenovanje Marije Grazije Chiuri nije samo siguran potez, već strateški korak koji ima smisla na svakom nivou – kreativnom, komercijalnom i emotivnom. To je povratak Rimljanke u rimsku kuću, povratak majstora za aksesoare u brend definisan kožom i, što je najvažnije, dolazak snažnog ženskog glasa u kuću koju su izgradile žene. U trenutku kada na većinom modnih prestola sede muškarci, ovo je čak i oblik bunta.

Početak