Vest koja nije šokirala javnost – LVMH i Formula 1 potpisali su desetogodišnji sponzorski ugovor vredan oko milijardu dolara, koji predstavlja značajan pomak u industrijama luksuza i motosporta. Ovaj sporazum, koji će stupiti na snagu 2025. godine, relizovaće na 75. godišnjicu postojanja Formule 1. U okviru saradnje, nekoliko LVMH brendova, uključujući Louis Vuitton, Moët & Chandon i TAG Heuer, imaće značajnu ulogu u industriji sporta. Shodno tome, vest bi trebalo da glasi ovako – TAG Heuer zameniti Rolex kao zvanični “merilac vremena”, dok će Louis Vuitton dizajnirati posebne futrole za trofeje, a Moët & Chandon će, očekivano, biti prisutan na pobedničkim ceremonijama sa tradicionalnim “ispijanjem” šampanjca.
Pol pozicija za LVMH
Saradnja LVMH-a i Formule 1 bi trebalo da odražava strategiju prepoznavanja kulturnih kretanja pre nego što postanu mejnstrim, što je u skladu sa reputacijom porodice Arnault kada je reč vizionarskim ulaganjima. Međutim, reklo bi se da ovog puta najveći modni konglomerat kaska u svojim odlukama s obzirom na to da je kapitalizacija najbržeg sporta na svetu započeta akvizicijom Liberty Medije 2017. godine i popularnošću serije “Drive to Survive” na Netflixu. Ovi faktori su doprineli da Formula 1 postane globalni fenomen, a Lewis Hamilton je od samog početka najveća zvezda showa. Njegova kolekcija za Dior, veruje se, ima veliki udeo u kreiranju nove politike poslovanja.
Preciznije rečeno, očekivalo se da će ovakav sporazum biti postignut ranije s obzirom na dugogodišnje prisustvo luksuznih brendova u Formuli 1, uključujući TAG Heuer koji je uveliko bio uključen u sponzorstvo šampionskog tima Red Bull. Mnogi su verovali da je ovakva saradnja samo pitanje vremena, jer predstavlja savršenu priliku za LVMH da učvrsti svoju poziciju u rastućem tržištu luksuznog stila života i visokih performansi. S druge strane, ovaj ugovor značajno utiče na status brenda Rolex, koji gubi (pol) poziciju zvaničnog pokrovitelja Formule 1, koju je uživao od 2013. godine. Time će Rolex izgubiti platformu koja mu je obezbeđivala vidljivost na internacinalnom tržištu. Iako će i dalje biti prisutan u motosportu kroz sponzorstva poput 24 sata Le Mana, odlazak iz Formule 1 označava gubitak jedne od ključnih asocijacija s preciznošću i performansama, što je dugogodišnji deo identiteta brenda.