Da su Nikola Jokić i Luka Dončić postasli svojevrsni fenomen NBA lige, uveliko je poznato. Njihove statistike govore glasnije od napisane reči, a uticaj koji su izvršili vidljiv je i nakon poslednje četvrtine kada sudija proglasi kraj utakmica. Reklo bi se i da je njihovo prisustvo izazvalo kulturološki šok među saigračima, te se recimo na zagrevanjima i u pauzama neretko čuju zvuci balkanskih hitova poput “Moji drugovi” ili “Đurđevdan”. LeBron je pokušao da otpeva “Tamo daleko”, Giannis Antetokounmpo je priznao da mu se dopada naša muzika dok je Shaquille O’Neal u programu uživo čestitao Jokiću na odlično odigranoj utakmici protiv Clippersa rečima: Sjajna igra velika dušo!
Moć preplitanja zapadnjačke kulture i balkanske tradicije prepoznao je brend Jordan. Naime, odeljak Jumpman je objavio novu reklamnu kampanju u kojoj Luka Dončić driftuje po košarkašom terenu dok na radiju sluša ni manje ni više nego folk divu Veru Matović i njen vanvremenski hit “Miki Milane”. Video je uveliko postao viralan. A, ovakav pristup marketinškim strategijama oglašavanja pretežno na društvenim mrežama neodoljivo podseća na trenutak kada je Zlatan Ibrahomović na Sanremu izlazio uz pesme “Jutro je” Nade Topčagić i “Luda za tobom” Lepe Brene.
Dončić za brend Jordan
Luka Dončić produžio je saradnju sa brendom Jordan do 2029. godine. Prvi put je potpisao ugovor 2019. godine kada je postao jedan od vodećihj ambasadora predstavljajući inovativne proizvode i kolekcije koje odražavaju njegov stil i performanse na terenu. Njegova kolaboracija sa Jordanom obuhvata ekskluzivne linije obuće i odeće. Takođe, na ovaj način učvrtsio je status zvezde NBA lige kreirajući idealnu fuziju između sporta i mode.