Sećate se onog osećaja kada biste kao dete prvi put gledali „Kralja lavova” ili „Malu sirenu”? Magija, muzika, nezaboravni likovi — sve je to bilo deo Disneyjevog šarma koji nas je osvajao iznova i iznova. Međutim, poslednjih godina, čini se da se Disney više oslanja na nostalgiju nego na inovaciju, zasipajući nas igranim rimejkovima svojih animiranih klasika. Da li je ovo samo pametan poslovni potez ili gubljenje kreativnog kompasa? Hajde da istražimo.



Rimejk groznica: zašto se toliko proširila?
Rimejkovi nisu ništa novo u Holivudu. Oni nude studijima siguran put do blagajni, oslanjajući se na prepoznatljivost i ljubav publike prema originalnim pričama. Uz to, napredak tehnologije omogućava stvaranje vizuelno spektakularnih filmova koji mogu privući i novu publiku. Za Disney, rimejkovi su prilika da ožive svoje voljene klasike i predstave ih novim generacijama, uz mogućnost dodatne zarade kroz proširenje franšize.
Disneyjeva era rimejkova: od uspeha do kontroverzi
Disney je počeo da se ozbiljno bavi rimejkovima 2010. godine sa „Alisom u zemlji čuda“, koji je zaradio preko milijardu dolara. Usledili su hitovi poput „Maleficent“, „Pepeljuga“ i „Knjiga o džungli“. Međutim, nisu svi rimejkovi bili podjednako uspešni. „Aladin“, „Lepotica i zver“ i „Mulan“ su kritikovani zbog nedostatka originalnosti, preterane upotrebe CGI-ja i promena u pričama koje su razočarale fanove.
Šta je bio kamen spoticanja za fanove?
U „Mulanu“ su izostavljeni voljeni likovi poput zmaja Mušua i generala Li Šanga, kao i nezaboravne pesme iz originala, uključujući i kultnu baladu „Reflection“. „Lepotica i zver“ je kritikovan zbog preterano ozbiljnog tona koji je u suprotnosti sa šarmantnim humorom animirane verzije. Čak je i „Kralj lavova“, iako vizuelno impresivan, naišao na kritike zbog preterane upotrebe CGI-ja, što je rezultiralo gubitkom emotivne izražajnosti likova.
„Snežana i sedam patuljaka“: rimejk koji je (opet) uzburkao javnost
Najnoviji rimejk, „Snežana i sedam patuljaka“, izazvao je burne reakcije čak i pre premijere. Zamena patuljaka „magičnim stvorenjima“ i izbor glumice Rachel Zegler, koja ne odgovara tradicionalnoj slici Snežane, izazvali su optužbe za „političku korektnost“ i nepoštovanje originala. Piter Dinklidž (Peter Dinklage) je kritikovao Disney zbog „licemerja“, ističući da, iako su promenili izgled patuljaka, i dalje perpetuiraju stereotipe o osobama niskog rasta.
Svetla i tamna strana rimejkova
Rimejkovi imaju svoje prednosti i mane. S jedne strane, mogu doneti svežinu i nove perspektive poznatim pričama, kao što je to slučaj sa „Maleficent“. S druge strane, preterano oslanjanje na CGI i nepotrebne izmene mogu uništiti magiju originala.
Kako Disney može poboljšati svoje rimejkove?
Tako što će:
Pronaći ravnotežu između nostalgije i inovacije.
Umerenije koristiti CGI efekte.
Pažljivije birati glumce i reditelje.
Fokusirati se na razvoj likova i njihove emotivne dubine.
Biti otvoren za različitost i inkluzivnost, ali na organski i smislen način.
Šta nas čeka u budućnosti?
Uskoro nas očekuju filmovi „Mufasa; kralj lavova” (2024) „Lilo i Stič“ (2024), „Moana“ (2025), „Herkules“ i „Bambi“. Nadamo se da će Disney izvući pouke iz prethodnih iskustava i pružiti nam rimejkove koji će biti i komercijalno uspešni i umetnički vredni. Bilo bi dobro da u isto vreme slave duh originala, ali i da donose nešto novo i uzbudljivo na ekrane. Ne bismo se ljutili i kada bi Disney izašao iz zone komfora i krenuo da pretežno stvara originalna dela.
Foto: IMDb.com