Modna kuća Hermès ima formulu za veliki uspeh. Bez preteranog marketinga putem socijalnih mreža, kao i ostalih konvencionalnih načina za prodaju u današnje vreme, deluje kao da su sve uspešniji iz godine u godinu. Prodaja je porasla za 17% samo za prvi kvartal 2024. Uprkos neverovatno visokim cenama, Hermès kompanija uspeva da nadmaši prodaje ostalih modnih megabiznisa. Čar je naravno u tome što Birkin tašna nije svakome pristupačna. Već odavno znamo da je skoro pa nemoguće ušetati u Hermès i dobiti ono po šta ste pošli. Drugi luksuzni brendovi pokušavaju da iskopiraju strategiju poslovanja, i uz svu silu, trude se da naprave novu, poželjnu Birkin verziju.
Ali koja su tri osnovna razloga za toliki uspeh Birkin i Kelly tašni?
Ekskluzivnost, vrednost preprodaje kao i istorija koja se nalazi iza ovih komada.
Da krenemo redom. Po čemu su ove tašne ekskluzivne? Kvantitet i kvalitet su dve najbitnije stavke. Tašne se prave u malim količinama, zadržavajući time visok kvalitet u proizvodnji. Vrednost preprodaje: ukoliko želite da zaradite novac, jedina pametna investicija u svetu mode jeste kupovima Birkin tašni. Njihova vrednost automatski skače onog momenta kada izađete iz radnje sa nekom od njih. Treća stavka neverovatnog uspeha ovog brenda je istorija koja čini te dve tašne još poželjnijim.
Koji brendovi pokušavaju da kopiraju Hermès i koje su to IT tašne koje se trude da steknu status nove Birkin torbe?
Louis Vuitton – Capucine
Cena i forma ove tašne su dosta bliski Birkinki a kvalitet je sve bolji iz godine u godinu. Za razliku od ostalih LV proizvoda, Capucine ne može da se kupi online. Ali kada poželite da je kupite, ne morate da igrate nikakvu igru. Dolazi u različitim bojama, egzotičnim kožama, a često je i deo kapsula kolekcija i kolaboracija sa različitim umetnicima. Preprodajna vrednost Capucine nažalost nije toliko dobra za prodavce, ali za kupce su cene upola manje ako birate second hand opciju.
Chanel – Classic flap
Od 2019. do danas, Chanel je podigao cenu Classic flap tašne za 40%. Do tog momenta, ova tašna je bila svuda. Preko profila svake druge blogerke, gomile i gomile loših kopija… tržište je postalo prezasićeno klasičnom Chanel tašnom. Da bi podigli ekskluzivitet svom najbitnijem komadu iz čitavog asortimana, Chanel je uzastopno nekoliko puta podigao cene. Ovim potezom, Chanel pokušava da uzdigne njihove klasične komade na nivo Birkin torbe. Kvalitet sa druge strane opada godinama unazad, jedino što ostaje je istorijat i priča iza ove čuvene tašnice. Preprodajna cena uprkos poskupljenju, takođe opada. Ma koliko se trudili, Hermès formula nije svuda primenjiva.
The Row – Margaux
Torba bez ikakve istorije, The Row Margaux je svakako u svom dizajnu vrlo klasična. Njen najjači selling point je minimalistički dizajn i neprolazna forma. Kao i svaka IT torba, nije najjednostavnije doći do nje, ali je moguće da se pronađe online ukoliko ste dovoljno uporni.
Gucci – Jackie
Gucci nema nijednu torbu koja je na tom nivou ekskluziviteta. Sam brend poseduje istoriju kao Hermès i Chanel, ipak ni do jednog komada nije toliko teško doći. Svaka tašna može da se poruči online, a ne postoji problem ni da je kupite u radnji. Deluje da će svoj ekskluzivitet nadograditi kvalitetom i skupoćom izrade, koristeći egzotične kože kao i kristale i ostale vidove ukrašavanja.
Dior – Lady Dior
Dior je nesumnjivo jedan od najpoznatijih i najcenjenijih luksuznih brendova na svetu, sa nasleđem i kolekcijama o kojima mnogi brendovi mogu samo da sanjaju. Međutim, second hand tržište luksuznih proizvoda funkcioniše drugačije nego kupovina novih proizvoda. Lady Dior na primer ima istoriju koja je čini poželjnom torbicom. Dolazi u različitim varijantama, limitiranim edicijama, egzotičnim kožama… Uprkos svemu tome, Lady Dior se bori da dostigne određenu vrednost na second hand tržištu a samim tim i da dobije prestiž koju Birkin drži već decenijama.